Bästa familjeabonnemang

Det är dags att förhandla nytt familjeabonnemang gällande mobiler. Har Tre idag och vad jag kan se så kostar deras obegränsat 5G med 4 användare 786 kr per månad. Har varit nöjd med Tre. Vad har ni och något tips på något bättre :blush:

1 gillning

Låter som du har ett riktigt bra pris.

768kr fast med en extra användare bara.. Telenor.

1 gillning

Samma pris som syrran betalar totalt för 4 användare, tror inte det finns billigare.

1 gillning

Betalt 585 för tre personer på Comviq, men då inte obegränsad utan 40gb var

1 gillning

Vad kostar då 1 extra användare?

145 kr per användare.

1 gillning

Och 295 för huvudabonnemanget

1 gillning

Tre har ju 399 kr för huvud och 129 kr för extra

Jag har tittat på familjeabonnemang men då mina frun och barnen knappt gör av med någon surfmängd så har vi fyra separata abonnemang på Vimla, hamnar under 500kr/mån för oss. Får se om det ändras när minstingen också ska ha mobil eller om barnen börjar surfa mer utanför wifi.
Tänkte fråga er som har familjeabonnemang vad det är för fördelar ni ser med det? Är det bara den obegränsade surfen eller vad är det mer man vinner?

Sånt kör jag också, vi är 3 som delar. Så typ 220 spänn var är helt ok tycker jag. Det tråkiga är ju att det bara är huvudabonnemangen som har totalt obegränsad surf, de andra två har 100GB/mån var.

Vi är sex stycken som kör Tre familj med obegränsad surf. Jag, fru och dotter plus svärföräldrar samt syster och svåger.
Vi splittar totalkostnaden på tre och är jäkligt nöjda.

Vi har samma upplägg i vår familj. Jag och frugan kör Fello och 13-åringen Vimla. 6-åringen har ingen mobil ännu :wink:

Japp men byte från tre då jag inte riktigt är överens om deras sätt att hantera kunder :smile:

Ingen i vår familj lyckas göra av med mer än några GB surf i månade. Alla hade klarat dig gott med 10gb. Har aldrig förstått man lyckas göra av med mer

Om man använder Wifi Hotspot för jobb om man är någonstans utan fast internet och sånt rinner datatrafiken på ganska duktigt. En vanlig arbetsdag gör jag kanske av med 30-40gb, konstant uppkopplad på jobbets VPN, teamsmöten med ljud och bild etc.

1 gillning

Vi förbrukar olika och delar på 50GB idag vilket räcker. Men jag är restriktiv mot att koppla upp familjen mot Wifi på flygplatsen / hotellet / färga mm. Där är det bra med surf så man slipper fundera. Samma sätt att kidsen inte behöver Wifi hos kompisar mm

Jag bytte från Telenor för ca 4 år sedan då de gjorde bort sig :blush:

Tänker likadant, vill i största möjliga mån undvika publika WiFi. I värsta fall får man koppla upp sig via VPN, då känns det någorlunda safe.

1 gillning

Hur är det utomlands med Vimla?
3världen är ju riktigt bra tycker jag

Jag har bara varit inom EU och i Norge och då har det fungerat som med vilket annat abonnemang som helst. Man måste aktivera abonnemanget för att fungera utomlands genom Appen eller på deras hemsida INNAN man lämnar Sverige. Inom EU har de en begränsning på att man bara kan använda 33GB surf/månad av sin pott.
Undrar du om andra delar av världen så kan jag inte svara på det utan då får du läsa på deras FAQ:
https://faq.vimla.se/hc/sv/sections/360000557258-Utlandstjänster

1 gillning