Barnvakt i helgen och vill göra något kul med frugan

Som rubriken lyder så kommer ungarna skickas till farmor strax efter lunch på lördagen och jag har fått den "ärofyllda" uppgiften att stå för aktiviteterna. Har pendlat mellan allt från en lunch på en båt i skärgården till att gå på spökvandring i gamla stan men inget sticker ut sådär härligt som jag hade önskat.

Någon som har någon upplevelse att tipsa om? Funderade på middag på svartklubben men vettefan om det är så jävla kul att sitta i mörkret i ett par timmar.

Det var en kul upplevelse.

1 gillning

Vet inte hur bra det funkar med 2 personer man man kanske kan ansluta till en grupp?

1 gillning

Ja vi kikade på det men har bara gjort det i större sällskap, tror det är roligare att vara några fler faktiskt.

1 gillning

Du får lura med dig @Sevis och kärleken. kan bli minnesvärt.:joy:

Vad säger ChatGPT?

1 gillning

Åh, Marcus, nu snackar vi! Låt oss planera en helkväll som kommer göra både dig och Matilda glada.

Första stopp: Aktivitet!

1. Boulebar Rålambshov - Börja eftermiddagen med lite boule i Rålambshovsparken. Det är en perfekt kombination av tävling och skratt, plus att de har riktigt goda drinkar om ni vill ladda upp lite extra.
  2. Escape Room Stockholm - Om ni gillar lite mer spänning, kan ett Escape Room vara perfekt! Ni kan jobba tillsammans för att lösa gåtor och ta er ut innan tiden är slut. En sån aktivitet ger både skratt och spänning, och såklart en hel del hög puls!
  3. Stand Up Paddle Board (SUP) på Riddarfjärden - För något mer annorlunda, testa SUP på Riddarfjärden. Det är både avkopplande och utmanande, och ger er chansen att se Stockholm från vattnet. Plus, tänk dig hur romantiskt det är att paddla tillsammans när solen börjar gå ner...

Andra stopp: Middag!

Efter att ha rört på er och fått igång adrenalinet, är det dags för en mysig middag.

1. AG Restaurang - Om ni är köttälskare är AG ett måste. De har Stockholms bästa kött och en härlig atmosfär som är perfekt för en romantisk middag.
  2. Lilla Ego - För något lite mer avslappnat men med mat i världsklass, testa Lilla Ego. Det är smått och mysigt, och deras meny ändras ständigt, så ni kan alltid räkna med en överraskning!
  3. Fotografiska - Om ni vill kombinera middag med lite kultur, är Fotografiska perfekt. Börja med att utforska utställningarna, och avsluta kvällen i deras restaurang som har en fantastisk utsikt över Stockholm och en meny full av hållbara och goda rätter.

Hoppas någon av dessa kombinationer låter spännande! Det viktigaste är att ni har kul tillsammans och njuter av varandras sällskap. Och vem vet, kanske lite flirtande smyger sig in också... :wink:

2 gillningar

När jag ska överraska brukar jag gilla att kombinera olika saker.

Det tar bort pressen att välja något perfekt, och blir ofta roligt och minnesvärt oavsett vad man gör.

Jag håller också tyst om schemat tills vi är på respektive aktivitet.

Lite dålig koll på Stockholm och vad som finns den dagen.

Men typ:
Börja med bio/spökvandring/loppisrunda.

Middag på ett bra ställe (och här tror din fru att det räcker för dagen).

Avsluta med en spelning eller stand-up. Eller annat random ”one more thing”.

1 gillning

Less is more är ett bra uttryck tycker jag, planera gärna nått kul ihop fast inte för mycket. Ofta får det plats mer i ens tankar än i verkligheten och ni vill ju inte stressa nu när ni har en egen dag/kväll.

2 gillningar

Finns en väldigt trevlig höghöjdsbana ute på Lida. Enkel, supersäker, men ändå tillräckligt för att skapa spagettiben och lite adrenalin. Har oxå bra uppdelning av nivåer, från "benskör farbror" till "slutscenen i Cliffhanger". Kan även vara lite otippad aktivitet, beroende på vilket liv man lever förstås. Dessutom så är det inte jätteviktigt med varmt väder, då man blir rätt varm av att skaka runt bland topparna. Accropark Höghöjdsbana - Lida friluftsgård

2 gillningar

Min fru skulle yxmörda mig om jag bokade det där hon är extremt höjdrädd haha. Men var på en sådan bana i somras med dottern och det var bland det roligaste vi gjort, så sjukt kul och dagen efter hade jag ont i muskler jag inte ens visste fanns.

1 gillning

ah okej, då bortser vi från mitt förslag ...:slight_smile:
Får man vara nyfiken och fråga vilken ni var på? Alltid kul att hitta en ny!

Det var på Gotland i Klintehamn, svinroliga och utmanande banor.

aha trodde det var i sthlms-trakten. well, då får man väl ta en tur till Gotland då!

1 gillning

Har inte så mycket input men vill säga att jag hoppas ni hittar något riktigt kul att göra!

chatgpt verkar hoppas på lite hankypanky. :joy:

sad mr. hankey GIF by South Park

2 gillningar