BankID har blivit utsatt för attack

Loggade in på Kivra nu utan problem.

Funkar bra med mitt mobila bank id
Skicka dina uppgifter så kan jag prova logga in på din bank och se om det funkar här hos mig :neutral_face: :grin:

1 gillning

Funkar med Swedbank här.

Jag trodde i min enfald att Anonymous var en ”bra” hackergrupp, men tydligen är dom bara ännu en grupp terrorister. :thinking:

Vad som är ”bra” har väl bara att göra med vilken sida av verkligheten man tittar från.
Sen är väl inte ”Anonymous” så centralt styrda och eniga, utan det finns fristående grupperingar som använder deras namn?

Inga problem här. Men har du lösenord för BankID kanske det är problemet? :slight_smile:

Hur menar du @katho ? :slight_smile:

Vem som helst kan utge sig för att vara Anonymous. Det hör ju lite till sakens natur.

1 gillning

Man har väl inga lösenord i BankID? Kanske om man har på fil iofs, om jag minns rätt.

Alla har väl ett lösenord/kod till sitt Bank-id?
Sedan slår ju man ju oftast inte in det eftersom man använder face-id eller touch-id.

Det är lösenordet på själva BankID som inte fungerar. Dvs jag kan inte bekräfta betalningar eller någonting som inte fungerar via FaceID.

Ah, koden på mobilt BankID. Vilken bank är det från? Kanske prova skapa ett nytt.

Det lär säkerligen vara ryssen

1 gillning

Då måste man alltså göra en transaktion för att veta om det inte funkar? Jag provade att betala ett par fakturor och det fungerade för mig iallafall.

Betala fakturor genererar onekligen transaktioner :slight_smile:

Jag börjar fundera på om det är jag som är snurrig i huvudet i stället.

1 gillning

Japp får prova skala nytt. Skall bara hitta bankdosan.

1 gillning

Hos mig fungerar allt som vanligt. Det var enklare att bli av med pengar på att betala räkningar än att tjäna in dem..:sunglasses:

Om någon vill testa om det fortfarande fungerar så är det bara att swisha mig valfri summa.

Du kanske ska gå med i Anonyma Bankidealister? :joy::joy::joy: