Bak och recept

Total överkurs :joy:

1 gillning

Nejdå! Man kan fusktemperera. Om du håller den under 30 grader så behåller den kristalliseringen.
Så kör i mikron i korta stötar och kolla med termometer och sen doppa halva kakan eller ba ringla över lite nice. :smile::+1:

1 gillning

Tänkte mig att testa denna imorgon:

4 gillningar

Vet inte vad det blir. :joy::joy:

Öl.

1 gillning



Pannacottan ser riktigt bra ut, blank och fin!
Gjort hallonganache med frysta hallon, citronjuice, grädde och vit choklad som jag ska spritsa över sen så det blir lite syrligt med.

10 gillningar


Nu är efterrätten färdig, önskar dock jag hade tagit med en tyll hemifrån men man tar det man har. Hallonganachen blev inte så tjock som jag ville heller men smakar bra. :smile::+1:
Allt kan inte vara perfekt.

11 gillningar

Ser sjukt gott ut :yum:

1 gillning

Tack! :smile:
Mjölkchokladpannacotta är något av det bästa jag vet men aldrig testat med hallonganache innan så blir spännande. :+1:

Väntar med spänning på betyg :slight_smile:

1 gillning

Klassiker till julbord!

Köpte flytande vört hos den lokala gourmetrestaurangen/bageriet men finns även skicka efter. En dl russin/limpa för den som är lagd åt det hållet. Inte särskilt svårt men tar lite tid.

Någon som har gott recept på panpizza? :relaxed:

Har ett vi brukar göra här hemma
Blir en hel ugnsplåt.

4dl vatten
50g jäst
4msk olivolja
1 tsk salt
10dl vetemjöl

Jäs i 30 minuter.

Smörj plåten med olivolja innan du trycker ut degen.

250 grader i ca 25 minuter.

Brukar köra med tomatpuré, salami, champinjoner, ananas, mozzarella, vanlig riven och och hyvlad parmesan på. Sen på med lite svartpeppar och en massa oregano.

1 gillning

Tackar! :smile::+1:

1 gillning

Kör du plåten i mitten eller högt upp?

Mitten

1 gillning

Trodde det var ugnen. :joy::joy:

Jag har jobbat lite på att göra bästa chocolate chip cookies och det här är mitt favoritrecept men jag kör hälften mörkt socker, hälften vitt för att får kakorna vitare, bara mörk choklad och lägger till 100g hackade pistaschnötter. Struntar också i att frysa bollarna över natten, tycker inte det tillför speciellt mycket och kakorna smälter inte ut tillräckligt.

IMG_1660 Medium

2 gillningar

Älskar att göra choc chip! Har ett eget recept, vet dock inte vart jag lagt det.
Men brukar blanda vanligt mjöl och special, men det är också bra att kyla eller frysa bollarna innan du kör som du säger.
Älskar också att köra en blandning på mjölk och mörk choklad! Blir godast då.

1 gillning

Jag tycker mjölkchoklad gör kakorna för söta, även om jag tycker bättre om mjölkchoklad än mörk choklad att bara äta.

Det största tricket är att bryna smöret så det blir karamelliserat och vaniljigt.

1 gillning