Babyland säljer ”Strålningsskydd till Babyalarm”

Jag trodde först att detta var ett aprilskämt, men så var det tydligen inte.

Kul att sitta som support på grejerna sen.

Förälder: jag köpte en babyalarm hos er och ett strålningsskydd till denna. Men nu funkar den bara om jag sitter precis framför ungen. Går jag ut ur rummet så tappar den signalen… vad ska jag göra?
Supporten: Köp ny hjärna…

2 gillningar

Ungefär det som hände med den skyddande buren till WiFi-routern som jag länkade ovan.

:man_facepalming:

1 gillning

Det är ju fan beklagligt. Visst jag kan fatta att alla inte kan kunna allt om hur radiovågor fungerar, men sen att företag även lurar dessa människor blir ju bara dubbelt fel.
Men men bra att ni uppmärksammade Babyland på produkten och att de tagit ner den nu.
(Hade det varit 1/4 hade det ju varit lite roligt dock)

De får sälja externa antenner som komplement till buren!

2 gillningar

Ja jisses.
Sambon har en riktig foliehatt till kompis som är livrädd för ”strålning” av alla dess slag. Hon använder alltid handsfree när hon pratar i telefonen. Om inte telefonen används så ska den ligga i fönstret i ett rum där hon inte befinner sig. När hon går och lägger sig så drar hon ur kontakten till tvn och routern, för ”elallergi” vill hon ju inte ha!

Kan dock nämnas att hon åker (brukade åka) på flera solresor varje år och röker minst ett paket cigaretter varje dag. Det har hon inga problem med, men ”strålning” är farligt!

Jag ska tipsa henne om buren. Den kommer hon att gilla! :laughing:

Jag var sambo med en elhysteriker ett tag, ett kort tag. Många av rummen i dens bostad var tapetserade med avskärmade tapeter, gardinerna för fönsterna var avskärmande och ett speciellt litet tält runt sängen var detsamma.

Det var förbjudet att använda wi-fi i det hemmet. Samtidigt satt personen och pratade och surfade med mobiltelefon stora delar av dagen i rummen som inte var skyddade. Tjock-tv var det enda tillåtna att titta på, platt-tv strålar alldeles för mycket…

I övrigt var personen helt normal med utbildning som ingenjör och allmänt klok.

Hur hanterade din dåvarande sambo all strålning från grannarnas nätverk? Faktum är ju att ni även hade deras ”strålning” i lägenheten.
Det enda man bör hålla lite koll på är ju radonet. Där har vi något som kan göra skada på riktigt. Även om det tar lång tid.
Eftersom radonet är alfastrålande och därmed tätjoniserande så kan det orsaka skador på DNA:t som inte går att reparera.

Det var litet hus utan närboende grannar, men mobilmast fanns i närheten och den strålningen dödades effektivt att dom här speciella tapeterna och gardiner, stendött med mobiltäckning i dom skyddade rummen. Jag kunde inte begripa varför min telefon helt tappade täckningen i vissa rum innan jag visste om det här, när det var full täckning i andra rum och utanför huset.

Du borde informera de som håller i högskoleprovet om dessa tapeter. Kanske kunde dra ner på fuskandet lite :rofl:

2 gillningar

Det är bara att shoppa loss här https://rtk.se/

Det lilla tältet för sängen https://rtk.se/product.html/canopy-naturell-120cm-ceiling-frame?category_id=12 kostar bara 15 papp.

Det är väl fan att man har empati och samvete, annars hade man ju kunnat sälja hur mycket kvacksalveri som helst!

3 gillningar

Det där borde vara kriminellt.

1 gillning

Skönt att de även har korrekt tvättmedel till baldakinen. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Beslutet av Babyland att dra tillbaka denna skitprudukt är ju strålande. Det visar ju att dom inte är helt avskärmade från verkligheten. :innocent:

Förlåt. Kunde inte låta bli. :smirk: Jag hittar ut själv…

2 gillningar

Fick detta precis. :grinning:

2 gillningar

Första halvan är svaret jag gick också, då svarade jag om den då verkligen behövdes, och det verkar som att de då kom fram till att så inte var fallet :slight_smile:

2 gillningar

Riktigt bra jobbat av alla som hört av sig!

2 gillningar

Tyckte väl att jag hörde ekot då Sverkers/Peters röda soptunna smällde igen. :wink:

3 gillningar

Får mig att fundera på hur strålningen från bakljusen på Ford var på 80-talet. Jag och mina syskon åkte nämligen en del i bagageutrymmet (lösa) när alla säten var upptagna av vuxna. Lite orolig att detta kan orsakat att jag utsattes för en onödig risk med strålningen från bakljusen.