Babyland säljer ”Strålningsskydd till Babyalarm”

” Babyalarm-påse som skyddar upp till 85% av de skadliga strålarna som babyalarmen sänder och utsätter barnet för.

Använd påsen när du lägger ditt barn för att sova med babyalarmet.”

Wtf

Du vet hur det är Peter, nyblivna föräldrar är ju lätt psykotiska i bemärkelsen att de får en något verklighetsfrånvänd uppfattning. Allt från att ha ungarna som bakgrundsbild på telefonen till att köpa i stort sätt allt som ska skydda barnet.

Vill man tjäna snabba pengar på ingenting så är det där man ska verka.

5 gillningar

Då är det bäst att skaffa en bur till sin WiFi-router också. En massa radiovågor vill man ju inte ha. :wink:
https://www.amazon.com/Shield-Protection-Harmful-Radiation-Faraday/dp/B08F3VWZD1/

En mössa är inte fel heller!

1 gillning

De säljer även en signalförstärkare för de som inte får tillräcklig räckvidd på larmet när strålningsskyddet är monterat.

Måste ju vara enklare att placera ungen i en faraday bur? :joy:

2 gillningar

Blev så förbannad så jag skickade ett mail till dem:
Hej babyland.
En enkel fråga: hur kan ni sälja sådan här SKIT som ett strålningsskydd för babyvakter?!
Jag skriver SKIT för att en babyvakt har så svag dos strålning (svagare än en mobiltelefon) vilket är direkt OFARLIGT. Skydd behöver man mot röntgenstrålning eller partikelstrålning från radioaktiva ämnen. Här kan ni lära er lite om strålning: Så fungerar strålning - och så farligt är det - M3

Jag och min sambo har handlat produkter från er tidigare men kommer aktivt avstå framöver till det att ni plockar bort sån här skit från er sida.
Eller ska ni börja sälja drömfångare och kollodialt silver med?
Hälsningar Björn

10 gillningar

När vi skulle köpa barnvagn försökte säljaren sälja på oss den dyraste (vilket även var den rappligaste) vagnen. Den hade tempur-madrass och man vill ju sitt barn det bästa… :joy: :joy: :joy:

3 gillningar

Var tvungen att ge mig på dem på Facebook med :slight_smile:

4 gillningar

På dom bara :grin:

1 gillning

Det är bara hemskt utnyttjade av nyblivna föräldrar.

Kom ihåg själv när ungen var nykläckt, såklart man ville ha det som kändes säkrast hela tiden, även om logiken sa nått helt annat

Jag mailade presskontakten och frågade om det är så att deras babylarm de säljer alltså är farliga för böbisar.

7 gillningar

Wow…
Minns ni för några år sedan när flour i tandkräm helt plötsligt var nästan som att jämföra med att smeta på lite arsenik på tandborsten till barnen? Kan tänka mig att föräldrarna som köper detta gladligen mikrar vällingen, låter barnen sitta med iPaden osv.

Precis min tanke.

  1. Antingen blåser de sina kunder och säljer saker som är verkningslösa.
    eller
  2. De säljer babyvakter som är farliga och därmed inte heller godkända…
2 gillningar

Vilket de naturligtvis inte gör - 2:an alltså. Jag räknar med att produkten är ett olycksfall i arbetet. Men vi får se.

2 gillningar

Nä precis. Barnprylar är väldigt hårt testade.

Ej fått svar ännu.

1 gillning

Men man möts av detta nu:

baby

6 gillningar

Yeeeaah, bubblan for president!
Bra jobbat hörrni

3 gillningar

Tyckte först du skrev Federly bur. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning