Avklippta elbilsladdare runt om i Stockholm och Uppsala

Svårt att känna hopp om mänskligheten efter att ha läst valfritt nyhetskommentarsfält på Facebook.

2 gillningar

Lite intressant att en inlägg från TV, som borde ha sin begränsade skara följare, kan samla en så stor del av begåvningsreserven. :joy:

Det är lite som på lokaltidningens fb, det är mest icke-prenumeranter som gnäller om att artiklarna är låsta eller LHS-kollektivet som missat att det är en liberal tidning…

2 gillningar

Weiß nicht!

2 gillningar

Som vanligt fullt med kommentarer att elbil är överklass, att man vill kunna åka långt. Det är alltid de två argumenten som dominerar.

Låt de som vill köra bränslebil göra det.

2 gillningar

Många bäckar små. Dessa jävla koppartjuvar kan klippa 40cm bitar av kablar ibland, så inget är för litet. Ett riktigt stort problem att skydda kablar från stöld under byggtid tyvärr och det finns för många oseriösa skrothandlare.

2 gillningar

många bäckar små … 100st sånna o en massa annat skit blir nog ganska bra pengar ändå , på dom som livnärar sig på sånt

Absolut.. så du får absolut bästa möjliga pris för koppar då (80kr/kg)..och du snor 100 sladdar så.blir det i bästafall 15000kr..

Tror dock inte fulhandlare betalar 80kr/kg... men. tjaa det blir ju lite pengar.

Man slipper ju momsen hos fulhandlarna. :joy::joy::joy:

1 gillning

ja som mest , helt klart , men sen varje dag varje vecka , typ jätte stort problem i swe tyvär , o de drabbar inte bara företag utan även privat personer o så den där jävla katalysatorn ska vi inte prata om usch !! lämna saker i fred sa ja :relaxed::innocent:

1 gillning

Då var det dags igen (eller redan i fredags var det faktiskt).

Nu i Malmö.

Det går inte att larma dom på nått sätt, en kabel i kabeln som reagerar när den klipps av. Fast kanske inte hjälper om de står ödsligt.

Vad sur man blir när man ser sånt där. Vad är poängen liksom? Vad vinner man på att klippa av en kabel? Förstör ju bara för andra.

Burger King på Jägersro? Gick förbi den laddaren förra veckan. Den är ju precis nyuppsatt. :angry:

Finns vissa som hatar elbilar, t ex genom att demonstrativt parkera sin dieselbil för att blockera laddning. Detta skulle ju kunna vara nästa steg i en sådan fossilhjärna.

Men antar att man vill åt metallen i kabeln.

Vilken logik ändå. Ska vi elbilsägare börja klippa av slangarna på vanliga bensin/dieselmackar då? (Nej, jag menar inte din logik, utan de som gör så såklart) :man_shrugging:

Det där hoppas jag Polisen orkar reda ut. Utgår från att det betyder en del för hur man ska förebygga/hindra detta. Sedan tror jag alltid det är bra om man tydligt kans skilja på "vanlig" brottslighet och politiskt motiverad brottslighet. Får olika effekt på samhället.

Järnvägen har stora problem med kopparstölder, men där har DNA-märkning gett viss effekt.

2 gillningar

Jag skulle tro att det är samma typ av ligor som snor ur klädinsamlingar och byggbaracker. Som ägnar sig åt metallstöld.

Tror inte att det är så många procent som är på grund av elbilshat.

3 gillningar

Fast nu förstår jag inte ditt resonemang, en handling som bryter mot rådande lagar, är väl per definition ett brott? Sen om den som begår brottet har politiska motiv eller inte, spelar väl ingen roll. Denne brottsutövare är ju ändå en brottsling utifrån lagens perspektiv. Eller menar du något helt annat?