Aviseringar från fake-leveranser

Lite lustigt att de inte använder sig av någon form av korrekturläsning kan man ju tycka.

1 gillning

Dom har ändå blivit lite bättre. I början var det bara Google translate rätt av. Nu är det nog någon som kan hjälplig svenska som författar dom :smiley:

1 gillning

Jag hade tydligen beställt en dammsugare. :rofl::rofl:

Skärmbild 2021-11-06 112937

1 gillning

bild

Bara en dammsugare?

Men då hade de stavat Delicato fel. :rofl::rofl:

De har gett sig fan på att jag ska ha en Dyson. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

En Dyson smartphone? Den suger!

2 gillningar

’Kundaansvarig’, en skåning?

3 gillningar

Kom en fin idag, länken går ju givetvis inte till skatteverket men det förstod man ju.

Gäller att hålla koll på sin skattemässiga akvitet helt klart!

1 gillning

Fick en likadan vi ska tydligen få tillbaka lika mycket. :wink:

1 gillning

Kan man få spam via Kivra?

Fått ett meddelande på Kivra Från Nordea att de dragit felaktiga avgifter från mitt konto och att de skickar ut ett brev med en utbetalningscheck.

Som jag antingen skall fylla i bankuppgifter på och skicka till en adress i stockholm eller betala 50kr för att få ut på ett inlösningskontor.

Känns oerhört suspekt. Och om det är äkta. Hur kan en bank få göra så här när dom gjort fel?

Det bör du nog anmäla till Kivra för de ska väl ha kontroll över vad som skickas ut. Fick du detta i Kivra appen?

Det är nog helt legit - ofta fungerar de att betala med på Coop och Ica utan kostnad dock.

OK, bra, men man kan inte betala med det här uppe iaf. Jag har provat och kassorna hänvisar till informationen och där drar dom avgiften.

Skamligt system när det är banken själv som gör fel.

Ja, skall ringa Nordea i dag, men det känns ju väldigt suspekt.

Har de tagit bort avgiften nu? Tidigare så har de inte varit avgift på bankkontoren men på andra ställen. (Har jobbat på Coop & Ica).

Jag ska få en leverans från Webhallen med instabox.
Instabox skickar ett sms med länk för att legitimera med BankID. De skickar nu även ett Mail med en länk till att legitimera med BankID.

Jag laddar ner instabox appen.
Lägger till samma Mail och telefonnummer. Får inte upp den kommande leveransen.
Jag testar att logga in på deras hemsida för att legitimera mig. Fungerar inte.

Jag trodde inte vi klickade på länkar. Men jag vet i tusan hur jag ska lösa det utan att klicka på länken i mailet eller smset

Har Instabox en app?

Tror inte du kan det… får låta varorna gå retur och beställa på nytt med ett annat fraktbolag.

Du får en pinkod via SMS från Instabox till telefonnumret du registrerat, pinkoden använder du för att öppna luckan.

Du kanske inte hade registrerat dig hos Instabox innan beställning? Då vet jag inte hur det funkar.