Arkiv X på gång kanske

Skaparen hintar om ny ”Arkiv X”
https://omni.se/skaparen-hintar-om-ny-arkiv-x/a/xgVjm

Tveksam till detta, särskilt med regissören Ryan Coogler som inte gjort något bra.

Black Panther va väl inte dålig?

Jo.

Nej den var inte dålig och han har en del filmer som har högt betyg.

1 gillning

Kan de bara inte låta gamla IPs vara och hitta på något nytt? Ifall ni gillar Arkiv-X så kan jag tipsa om serien Fringe.

3 gillningar

Fringe har jag sett 2 ggr, lysande!

1 gillning

IPs?

Arkiv X är lysande
Ser dock aldrig om avsnittet Home Arkiv X
Är det mest obehagliga jag någonsin sett

3 gillningar

Konspirationsteorier känns inte lika pk som på det glada 90 talet.

Creed? Last Stop Fruitvale Station? Båda helt fantastiska filmer. Personligen tycker jag att Black Phanter 2 är vida överlägsen den första men gillar man inte superhjälte filmer med lite mer djup så kan jag absolut förstå att man kanske inte gillar någon av dem.

1 gillning

Gillar alla filmer, serier mm med djup.

Får ge Black P en chans då :+1: trodde den var mer massa ”action”

Livet är för kort för dålig handling, hushållsost och ostbågar.

Alltså, allting är ju en smaksak. Men imho så är det inte särskilt ofta Superhjältefilmer behandlar ämnen som förlust, känslan av att man kunde gjort mer när det faktiskt inte fanns något att göra, förmågan att gå vidare i livet och även saker som arv, identitet och frågan plikt framför vem du faktiskt är. Superhjältefilmerna brukar mest ha fokus på huvudkaraktärens enskilda resa men i BP2 går man lite djupare. Sedan smäller det ju naturligtvis högt som tusan och det är en massa action, såklart. :smiley:

" What does IP mean intellectual property?

Intellectual property (IP) refers to creations of the mind: inventions; literary and artistic works; and symbols, images, names and logos used in commerce. Businesses are often unaware that their business assets include IP rights."

Dvs. i stället för att återanvända Arkiv X, Stålmannen, Ronja Röverdotter etc. så kan man komma på något nytt.

Håller med, men allt är väl redan filmat en eller flera gånger :slight_smile: