Arcana HDfury

Hej!
Jag planerar idag att köpa Bose soundbar 900.
Men för att få ut ”lossless” Dolby atmos så undrar jag om jag måste köpa en nyare version av Apple TV som har stöd för 2.1(Dolby atmos)? Eller klarar jag mig fint med min lite äldre Apple TV som är en 4k fast bara med 2.0hdmi - ska såklart köpa en Arcana också.. jätte tacksam för svar

Vad skall du få lossless Dolby Atmos via en Apple TV?

Glöm lossless, menar bara atmos,

Apple TV 4K fixar det :slight_smile: vad har du för tv?

En LG 4k tv från 2017 om jag inte missminner mig

Vilken HDMI switch behöver jag för att få igenom ljudet till fler enheter? Exempelvis ps4
Funkar vilken som helst bra?

För PS4 kan du ha vad som helst med tanke på att den inte stödjer Atmos :slight_smile:

Okej, jag har en Arcana och Bose 900, hur ska jag koppla HDMI switchen, hur ska jag koppla allt? :slight_smile:

Måste jag ha en switch som har stöd för 2.1 om jag har Arcanan? För att få ut HDMI 2.1 eller räcker det med en switch som stödjer 2.0?

Switchen måste stödja det du vill ha ut från enheterna. Men vanligtvis krävs inte 2.1 för Atmos och Dolby Vision från Netflix :slight_smile:

Okej, jag kopplar in Arcanan i ARC och kopplar samman Apple TV med soundbar. Men om jag vill köra ps4 för att få ut ljud och bild måste jag ha en switch då? Kan jag inte bara koppla in ps4 i mina andra HDMI ingångar i tvn?

Kanske :slight_smile: Om du sätter Arcanan i Arc-kontakten på teven, kaaaaanske. Men inte troligt.