Har ett diagnosverktyg som jag ska uppdatera och då bör man ha det spänningssatt. Kopplar in min USB-C telefonladdare utan framgång. Testar även kabel från datorn utan framgång. Kopplar in den medföljande laddaren och det rullar på som det skall. Misstänker att den är annorlunda kopplad då det står att instrumentet är på 5V och laddaren är på 5V 2.0A 10W och då borde det ju funka med en iPad laddare kan man ju tycka. Kan det vara så att det är annorlunda kopplat? Jag trodde att det alltid var likadant kopplat med olika styrkor bara.
Det är olika, Nintendo Switch är känslig och vill ha original kabel, även vår mini dammsugare från Ali vägrar att ladda med annan kabel än den medföljda trots att det är ett Usb-c uttag.
Killgissar att de gjort en egen lösning så att man måste köpa original kabel då. Man trodde ju att USB-C skulle vara en standard och att alla USB-C laddare skulle funka bara det var rätt effekt.
Vissa apparater med USB-C är snålbyggda utan PD stöd. Leta fram en kabel med USB-C till din manick och USB-A till gammal laddare så fungerar det nog bättre.
Jag har ju originalladdaren men tyckte det kunde varit smidigare att använda iPad laddaren som redan är ansluten.
Det skiljer nog. På min Google Pixel 7a funkar det inte att ladda med en USB-C kabel inköpt från Coop. Men den funkar till Motorola.
Ja det är märkligt att de inte följer en standard kan man tycka.
Har märkt att om man köper märkeskablar Anker, Baseus, Iniu, Ugreen, etc..verkar det vara en större chans att det funkar.
Jag testade med Apple kablar och de funkade inte. Det är egentligen inte ett problem men det hade varit smidigare att använda iPad laddaren som jag använder till alla andra USB-C enheter som ska ladas.
Just apples kablar är ett jävla otyg faktiskt, deras kablar stödjer laddning av deras produkter, med andra är det lite gambling, och de har bara dataöverföring i USB 2 hastighet eftersom de inte har alla pins kopplade in kontakten. Undantaget är deras thunderboltkabel, men den köper man ju knappast för att ladda mobilen.