Är RENEW IT bra?

Tänkte höra om någon tittat närmare på eller testat RENEW IT?

”RENEW IT är en prenumeration för alla dina teknikprodukter. Du bestämmer hur ofta du vill uppgradera till något nytt och sparar upp till 50% varje år med vår fasta månadskostnad.”

För egen del funderar jag på om det är ett smart sätt att ”tvingas” sälja den gamla produkten och därmed få en bra totalekonomi? Jag orkar ofta inte sälja gamla teknikprylar utan de blir liggandes om de inte ärvs inom familjen.

https://www.elgiganten.se/cms/renew-it/elgiganten-renew-it/

Oftast är det betydligt mer fördelaktigt att sälja din gamla utrustning på Tradera och köpa nytt varje år.

Det är så otroligt smidigt just på Tradera - till och med när tid är pengar så går Tradera bra. Blocket och Facebook Marketplace skyr jag som pesten.

Jag har aldrig fått in den där Traderarutinen. Får skärpa mig, men tyckte Renew IT svarar mot ett behov. Sedan vet jag inte priserna, kanske blir för dyrt på det stora hela.

Som kund får du alltid stå för riskerna.

Jag satt med tre gamla MBA i lådorna här ett tag. Då bytte jag vart annat år. Hade säkert varit smartare med något ala Renew IT. Men såklart ännu smartare med Tradera. För övrigt skeppade jag den sista, och äldsta MBA:n bara för några veckor sedan. Den var nog köpt 2012, den fungerar för den nya ägaren.

Brukar också sälja på Tradera men en sak jag inte tycker om är att avgiften är ganska hög.
10% eller max 200:-

Ja det var mer rimligt när det var max 100 kr.