Är Apple TV en onödig produkt 2020?

Vad säger du nu @Marcus_Attefors ?
Behöver man appleTV eller kör du enbart appen via Tizen?

1 gillning

Alla behöver en AppleTV! Minst.:wink:

4 gillningar

Vi väntar ju på att @Marcus_Attefors ska skriva en artikel om hur fel han hade. :wink:

Även 2021 är svaret JA! :wink:

1 gillning

Du kommer undan bara för att du är du :kissing_closed_eyes:

2 gillningar

Japp kör fortfarande Tizen på min Q90! Men är lite besviken på att Paramount-appen inte kommit än. Alla appar uppdateras kontinuerligt än idag och Netflix-appen är fortfarande ljusår bättre på Tizen än till Apple TV.

Är det 4k stöd i de apparna?

Yes sir! Även stöd för Atmos om man har en Arc :slight_smile:

Åh f*n, varför ska jag då köpa en Apple TV 4k som du skrev i andra tråden ? :sweat_smile:

Haha jag trodde du inte gillade Tizen, tog för givet att du hade testat apparna där :joy:

2 gillningar

Skyr samsung-mjukvara som pesten (även hårdvara till viss del, the Frame-kontrollen :nauseated_face:).
Kom precis på att jag behöver ha Apple TV för att köra ljudet till min airplay 2 högtalare. Samsung har ju airplay-stöd, åt ena hållet bara (apropå att avsky Samsung)

Japp bara ena hållet tyvärr!

Om du inte vill att teven skickar data om dig så är Apple TV det som gäller.

4 gillningar

Ytterligare en bra anledning att inte nyttja Tizen

Paramount har jag sagt upp. Den var uselt utbud

1 gillning

Fick det gratis så då känns det trist att inte kunna se vad som bjuds iaf :slight_smile:

Ja det håller jag med om :slightly_smiling_face:

1 gillning

Vi gjorde det hemma hos oss. Frugan sover numera i soffan😅

1 gillning

Kanske fel grupp men har precis installerat min nya Apple TV 4k till min Samsung Q90. Har dock problem då jag stänger av Apple TV:n med Apple fjärren. Känns som TV:n bara hamnar i viloläge. När jag sedan sätter på ATV så kommer TV- apparna upp först och sedan kommer ATV igång.

Hmm, fattar ni mitt problem? Är det någon inställning jag behöver göra på TV:n eller ATV?

Kan det inte vara så att tv:n hoppar igång och sen får signalen från atv? Så gör vår tv iaf. Visar alltid ingång och sånt innan atv tar över.