Är Apple TV en onödig produkt 2020?

Native Cmore appen i Q90 är lite sådär i vårt fall… flera gånger som den laddar forever.
Tur att man har sin ATV som failback :heart_eyes:

1 gillning

Är det bara platsbrist som är problemet - 400kr - hållare och laddare sitter bakom TV.

1 gillning

Inte plast brist iaf … :innocent::zipper_mouth_face:

De finns de som sätter den på väggen vid sidan om TV’n också. :joy::joy::joy:

Inte vid sidan, ovanför! :wink::rofl:

1 gillning

Fördelen bak på TV - inga synliga sladdar vare sig för box eller laddare. Varför ha den utanför på väggen - för att titta på?

Det kan nog bara Herr Severyd svara på. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Näääää :rofl::rofl::rofl::rofl:

Det är ju en dyr Apple produkt då måste man titta på den :slightly_smiling_face:

Har ATV. Varför eventuellt komplettera med en Chromecast? Kan få en - undrar bara vad den tillför mot ATV ?

Använder ATV i vardagsrummet och chromecast till tvn i sovrummet, så använder dem på olika ställen. Att komplettera med chromecast upptill en ATV ser jag som meningslöst! :slight_smile:

2 gillningar

Känner likadant - men vill bannlysa TV i sovrum numera.

Jag har inte 4K tv, men skulle önska tips på hur jag kan kalibrera min tv bäst/smidigast själv? :slight_smile: läst att man bör välja film mode men den är ganska grå.

Tips?

(Inget med Apple TV o göra dock)

Gjorde vi för 8 år sen, ångrar det inte en sekund. :slight_smile:

Tv i sovrummet e gött. Iaf om man bara har ett tv rum

Tipset är att du googlar på din tv och bästa inställningar och utgå från dom. Vad jag tycker se bra ut betyder inte att du gör det. En väldigt individuell sak tycker jag. Vissa gillar överdrivna/starka färger. Andra gillar väldigt ljus bild. Så sätt på en film du tittar på ofta och laborera med inställningarna. En sak jag stängt av och det är alla bildförbättrings funktioner för det ser ut som instagramfilter.

3 gillningar

Helt sant.

Jag gillar en mera soft bild och tycker alla andra har för mycket ljus, kontrast och färg pådraget. Men det kanske är för man varit med sen färg TV’n introducerades. :joy::joy::joy:

2 gillningar
1 gillning

Tycker frågan är fortsatt relevant.

1 gillning

2 gillningar