Aqara går ut med stöd för Apple HomeKit Secure Video

Från sajten:
image

Aqara har i dag gått ut och meddelat att Apple HomeKit Secure Video kommer till deras kameror.

Det är deras kommande Aqara G2H kamera som kommer få stöd för Apples HomeKit Secure Video. Information kom på deras forum

G2H is supposed to be launched later this year (2020). It will support HomeKit Secure Video and will not be limited by Mi Home app: Aqara Home and Apple Home will be also supported

Kameran presenterades redan i förra sommaren 2019. Den ska utöver att ha stöd för HomeKit och nu då HomeKit Secure Video agera Zigbee-Hub vilket gör att Aqara- och Mijia-enheter skall kunna koppla upp sig mot kameran för att sedan komma in i de olika ekosystemen.

Priset för den här kameran är fortfarande okänt men utifrån Aqaras tidigare prissättningar så kan vi räkna med att det kommer vara en väldigt prisvärd kamera.

Via: HomeKit News

1 gillning

Bara att vänta då. Som HomeKitanvändare känns det som det är det ända man gör.
Hur går det med ringklockan Netatmo!?

Haha, ja känns som att allt bara är en lång väntan

1 gillning

Finns ens Aqaras M2 hub ute till försäljning?

Nope, vi väntar med spänning. G2 finns ute. Ser likadana ut

Man kan ju hoppas att de snabbt kommer till butiker i Sverige och med ett pris som inte är över dubbla mot vad man får betala om man köper via kina.
Men det är nog till att hoppas alldeles för mycket.
Hade även velat se en utomhusversion av kameran.

Den här ser vi fram emot!

Ooh, najs! Det här ser jag fram emot. Jag har länge sneglat på att köpa fler kameror men inte fått tummen ur. Jag gillar Aqaras grejer, så det här blir perfekt.

1 gillning