Apples smarta hem-skärm ryktas få retrolook – påminner om iMac G4

Från sajten:
image

Bloombergs Mark Gurman har precis släppt sitt senaste nyhetsbrev med rykten och tankar kring Apples kommande produkter, och det ser ut att kunna bli lite retro nästa år.

Det har länge tisslat och tasslats om att Apple arbetar på en smart hem-enhet, och enligt Gurman är den nu på gång och planeras att lanseras någon gång under nästa år. Enheten ska enligt Gurman ha en halvcirkelformad bas med en skärm placerad i vinkel, vilket låter som att den kommer påminna om den klassiska iMac G4.

Han fortsätter med att berätta att skärmen kommer att vara ungefär lika stor som två iPhones placerade bredvid varandra, och den mindre storleken ska hjälpa till att hålla priset nere. Enheten kommer vara utrustad med ett antal appar, inklusive FaceTime, Anteckningar och Kalender. Dessutom är en av huvudfunktionerna att enkelt kunna styra sitt smarta hem. Utöver detta ska det även vara möjligt att se live-feeds från sina smarta kameror direkt på enheten.

Källa: Power On

1 gillning

Vackraste skapelsen någonsin!

1 gillning

Det där med kalender skulle kanske kunna pensionera den här. :+1:

2 gillningar

Ser ju ut som att du klarar dig med en post-it lapp. :joy:

synkad kalender?

eller iof, kanske barn utan telefon som vi :sweat_smile: men de är fort så små så de är vi som kör runt och har koll på skolan och aktiviteter mm.

Att göra:

Garderob... :tired_face:
Hänga upp tavlor... :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Valencia :star_struck:

Underbar lista :heart_eyes:

Allt på listan känns trist och bara massa måsten :sweat_smile::hugs:

Ja menar... fixa garderoben, åka till Valencia, same same.... :sweat_smile:
men är säkert inte som jag tror...:hugs:

Underbar reklam det där

Inga barn utan telefon men hustrun är inte så digital. Nu är det ju höstlov så tavlan är utan noteringar, men annars hänger den på kylskåtet och då ser alla enkelt vad som händer i veckan. Jag skulle klara mig med synkad kalender och kanske sonen. Men inte hustrun.

Så lagt från sanningen är du inte. Själv tycker jag att saker som åker upp på den där listan märkligt ofta är saker som jag ska göra(:roll_eyes:) samt gemensamma trevligheter.

Med detta sagt vet jag inte om en digital lösning skulle fungera i vår familj.

1 gillning

:star_struck: Analogt kan också vara bra.

Har tidigare haft lite problem med sync att saker inte kommit in mellan telefoner.. men var iof länge sen.

Helt rätt. Jag själv har nog bara en "dålig" känsla till frasen "att göra" (även om jag gör det så att säga) :sweat_smile:

1 gillning