Apples första Mac-datorer med M3 kan släppas i oktober

Från sajten:
image

Det lär inte släppas några nya värsting-datorer men Apples ingångsmodeller förväntas uppdateras med nytt Apple Silicon.

iMac som inte har uppdaterats sedan den släpptes 2021 är nu med på listan över kandidater för nytt chip. Åtminstone enligt Bloombergs Mark Gurman som i sitt senaste nyhetsbrev avslöjar att M3 kan presenteras till hösten. Enligt hans källor är det oktober som gäller med M3 till iMac, MacBook Air och MacBook Pro 13 tum.

M3 kommer att tillverkas med den nya 3-nanometerstekniken så vi kan förvänta oss både mer prestanda och energieffektivisering. Utöver Mac-datorer så lär M3 även presenteras i höstens iPad Pro-modeller.

Via: Engadget

Beställde en MacBook Air M2 igår :neutral_face: behöver ha en men har en PC som borde hålla till hösten

Behöver man så behöver man och beställer. Det kommer alltid något lite bättre runt hörnet :grin:

1 gillning

Tänkte beställa en Air med M2 men då det inte är någon panik så inväntar jag M3. :slight_smile:
Skönt att få en fingervisning om när M3 kommer.

1 gillning

Rykten säger att det kommer bli deras snabbaste processor någonsin!...

1 gillning

Trevligt. Apple gör de snyggaste All In One datorerna.
Mer prestanda säger man inte nej till heller.

M1 iMacs är jag inte så jätteimponerad av. Gräsliga pastellfärger ( hade ett ex som älskade pastellfärger...det är en lång historia....), 24 tum är i minsta laget och den gigantiska hakan ser omodernt ut.

Jag spår att M3 iMacs kommer inte ha en lika stor haka, däremot en notch likt alla andra skärmar.