Apples butiker i Malmö och Helsingborg öppnar på torsdag

Från sajten:
image

Apple stängde för en tid sedan alla sina butiker på grund av coronapandemin men nu börjar fler och fler att öppna igen.

Idag blev det känt att över hundra butiker i USA kommer att öppna inom kort och så även butikerna på Emporia i Malmö och Väla i Helsingborg. Däremot hålls butiken i Täby tills vidare stängd.

För att minska smittorisken kommer det att krävas att alla besökare bär munskydd och har du inget med dig kommer Apple att bistå med ett. Utöver det kommer personalen även att ta tempen på folk för att säkerställa att de inte har feber.

Till en början kommer öppettiderna att vara begränsade.

Hur känner du inför de nya rutinerna i Apple-butikerna?

Via: MacWorld

Att kolla feber gör ju inget men detta med munskydd är ju vad jag förstår kontraproduktivt så det känns mer som en jänke-grej.

Nog inte som mycket USA-grej som allmänt runt om på jorden, SAS kräver tex munskydd på alla passagerare.

Märkligt…

Japp. Norwegian följer dock inte de rekommendationerna så det är inget tvång.

Nej, några tvång bör ju inte kunna finnas om det dessutom är kontraproduktivt att använda munskydd.

Särskilt på flygplan där eventuella nysningar skickar de små virusen mot sidorna och därmed de som sitter bredvid :rofl:

Vad var poängen med det inlägget, Marcus? :slight_smile: Det är ju förutsättningarna för detta som vi håller på och diskuterar :smiley:

Peter som flyttade den hit, jag hade den som en egen tråd innan artikeln ovan existerade :slight_smile:

Håller med om att detta känns som en jänke-grej. Inga andra butiker i Sverige håller på med munskydd eller febertermometrar innan man ska gå in.

Jag har i alla fall inte sett det.

1 gillning

Ahh, sorry skulle varit tvärt om då, konstigt att den dök upp på min radar nu.

Äsch!

10 burpees på det!

1 gillning

Ja, det är mycket märkligt.

Gamla Louis på hörnet gör det också!

Och lika märkligt det.

Hehe, jag trodde de hade någon utförsäljning eller så men det verkar helt enkelt som att Stockholmare är beredda att köa där utanför varje dag bara för att få handla. Jag åkte förbi hela veckan och det såg ut så vaaarje dag.

Haha, jisses :slight_smile:

Tillåter väl inte så många i butiken åt gången heller.