AppleCare+ släpps månadsvis i Sverige

Stämmer, 1500 kr. Så ja, det lär bli AppleCare+ nu när man kan ha den löpande och utan begränsningar på tillfällen för skador.

1 gillning

Efter att kollat på det här och med våran hemförsäkring är det ju ändå en dyr försäkring med AppleCare+.

Beror väl hur man är som person. Heter man Esse i efternamn är det väl inte mycket att tänka på och det lockar väl många att betala månadsvis.

Men är man hyfsat försiktig person och har en låg självrisk med drulle är det nog att föredra.

Men vi är alla olika.

2 gillningar

Har du exempel från din drulle hur mycket reparation av framsidan skulle kosta? och vid stöld? Och hur mycket kostar själva drullen per månad?

Jag har ingen drulle så är mest nyfiken hur det skiljer sig.

Jag har Folksam Stor och en självrisk på 950:-.
I den ingår drulle så finns ingen exakt kostnad bara för den.

Dom gånger något hänt har jag fått full ersättning om jag köpt en ny mot uppvisande av kvitto. Minus självrisken då.

Konstigt, när jag beställde min 15 PM fick jag inte välja något abonnemang på AppleCare, kunde bara välja att köpa det till fullpris.

Ja, de verkar inte ha implementerat det där än. Kan ju ordna det när man hämtar ut luren.

Det är nästa samma pris att ha AppleCare+ med stöldskydd som Telenors Trygg48, skiljer 1kr.
Fördelen att välja Telenors försäkring är att det blir mindre tjafs om man ska swappa mobilen till en ny hos Telenor. Jag hade fått min iPhone utbytt av Apple via AppleCare+ och då stämde inte IMEI numret längre, fick gräva fram lite mail från Apple så det löste sig fast tog sin tid.

Telenor har samma självrisk för allt, 950kr första gången och 1950kr andra gången. Apple har mer vettig självrisk varierar från 249kr för skärmskada till 1595kr för stöld/förlust, finns lite där imellan,

Tackar, jag är guldkund men visste inte det :slight_smile:

Man är rädd om sakerna, går de sönder eller försvinner köper man bara nytt. Jag skulle aldrig försäkra elektronik separat, slutar oftast med att man knappt får ut något alls ändå i slutänden.

4 gillningar

AppleCare går att köpa i efterhand. Kommer inte ihåg exakt men tror det är upp till 60 dagar efter köp.

Man kommer också väldigt långt med sin hemförsäkring i detta landet. I många andra länder som USA är ju AppleCare mer förmånligt för att hemförsäkringen ofta inte täcker sådana grejer.

2 gillningar

Stämmer, inom 60 dagar från köp.

Ja USA är ju försäkringarnas land då skyddet är obefintligt i de flesta fall om man inte har någon form av försäkring.

Har bara skummat tråden så svaret kanske redan finns, men bara så jag förstår skillnaden på månadsbetalning och fast pris vid köp: Det är fortfarande samma försäkring på två år som gäller, va? (Alltså bara hur man betalar som skiljer.) Man kan alltså fortfarande inte få längre än två år?

Fast om man byter lur efter ett år så betalar man ju bara hälften som jag förstår det. Men jag kanske har missuppfattat det hela.

Fast det har vi väl konstaterat tidigare här i Bubblan att man får tillbaka kvarstående belopp av AppleCare+ om man säljer produkten. Är rätt säker på det att några här utnyttjat detta.

Jag är egentligen mest nyfiken om man kan få mer än två år? Tror du bekräftade att så inte är fallet.

Verkligen inte, har inte en aning om det går att få längre än 24 mån. Men det hade ju varit trevligt. Vet inte hur länge jag kommer behålla min 15 PM, spontant känner jag att om det inte är några större nyheter nästa år, så lär jag ha 15 i minst två år.

Ha, då låter vi frågan ligga kvar.

Läste precis detta

1 gillning

Toppen, det jag var på jakt efter.