AppleCare+ - Pris?

Vad kostar AppleCare+ för en 15 Pro? Min minnesbild är att det kostar över 2000. Nu ser jag det här:

Samtidigt vet jag inte riktigt vad det är man får, känns mer som vilken Elgigantenförsäkring som helst.

2995 för två år med theft, annars 2295, AppleCare-produkter – iPhone – Apple (SE).

Ja, typ.
Om man nu inte är en sån som behöver en försäkring stup i kvarten (max 2 ggr dock med AppleCare+).

Men vad är det för B-försäkring jag får erbjudande om? Aldrig hört talas om att Apple erbjuder en sådan billig försäkring.

Du tittar nog på dina AirPods Pro och inte din iPhone. :wink:

Det låter ju logiskt. Telefonen tuggar uppdatering nu så ska kolla senare.

Det stod ganska tydligt om man bara läste på sidorna innan..:woozy_face:.

1 gillning

Jag skickar fakturan i slutet av månaden. :joy:

Frågan är om det inte är bättre att teckna försäkringen..:joy:

Har inte du @esse status?

Tyvärr vi kan inte teckna denna typ av försäkring med er då riskprocenten är betydligt högre än att Gunilla Persson vinner Eurovisionsfestivalen. :joy::joy:

Vi hänvisar vänligen till Lloyds.

Det är mycket få saker som går sönder här, det är det att de inte funkar..:sweat_smile:

Din hemförsäkring bör väl gälla om du skulle råka köra luren i tvättmasken, köra över den med bilen eller ifall den blir stulen?

Abolut, men självrisken kan "nolla ut" en del som AppleCare tar hand om. Likaså finns det ju lite VIP-behandling inbyggt i AppleCare(AC+).

En gång har en iPhone gått sönder för mig, den var ca 12 månader gammal. Åkte till Täby, de kollade och efter ett tag sa de att istället för att ta in den och försöka laga den så fick jag en ny då jag hade AC+. Kanske alla hade fått? Men de sa att de bara bytte telefon, rakt över disk, för de med AC+.

Observera att jag inte har AC+, jag var bara nyfiken på om det hade kommit något nytt AC+ då priset var så lågt.

Vad skulle ni gissa nedskrivningen på en 15 Pro är på säg ett år?

Jag kör AC+ loss & theft på telefonen, och vanlig AC+ på klockan. Totalt 205kr/månan.

Oj. Vad dyrt.

5000 kr på två år…

1 gillning

Det är ändå svettigt på 2 år. 5000 som @Ibish skriver.

Det är dyrt, men inte så mycket dyrare än o köpa det cash. Tänker dessutom inte ha kvar telefonen två år, så då "sparar" jag ju hälften. Kommer byta den till hösten. Klockan lär jag ha kvar, men det skiljer bara 225kr mot om jag skulle tecknat två år direkt.

image
image

2 gillningar

Hos Länsförsäkringar så är det 50% redan efter ett år.