Apple Watch Ultra för extremsportare

Köp klockan som motivation till att byta jobb.

Två ord - Fantastisk produkt.

Jag skulle inte byta ut den mot någon annan.

Har ni aktiverat e-sim så ni kan ringa med klockan?
OM jag köper en så kommer jag inte till en början aktivera e-sim, har alltid med mig telefonen

Hur är det att sova med Ultra på armen?
Jag har min vanliga aw som väckarklocka, Ultra känns rätt stor?

Kan störa mig på att man inte kan ta bort vissa appar, såsom aktier t.ex.

Efter den senaste uppdateringen (ej beta) så upplever faktiskt att batteritiden försämrats något. Inte drastiskt men ändå märkbart. Tidigare kunde jag få ihop 3 dagar utan bekymmer (avstängd på natten) från 06-23 med marginal kvar. Fortfarande betydligt bättre än mina tidigare modeller som samtliga krävde daglig laddning. Någon mer som upplevt samma?

Men jag trivs på mitt nuvarande. Så jag jagar inte aktivt nytt jobb.

Hade intervju idag, återkoppling vecka 8

2 gillningar

Jag har e-sim, men som du säger så är det väl inte nödvändigt, men tänker att jag ska börja med löpning/mtb igen så fyller det plötsligt en funktion och som backup om telefonen dör då.

Betalar surt 149kr/månaden bara för E-sim då jobbabonnemanget inte stödjer e-sim så får köra eget abonnemang bara för klockan…. :stuck_out_tongue:

Vet inte vad priset för e-sim skulle bli för mig. Jobbet har Telia. Samtidigt kanske man kan leva med att betala 149/månad när jag inte betalat en krona för mobil eller abonnemang senare 12 åren :disguised_face:

2 gillningar

3 månader fritt och sen 69kr i månaden på Telia företag. :nerd_face:

1 gillning

Yes, jag har haft e-sim i klockan sedan Series 4.

Nej då, inga konstigheter alls. Jag har haft båda under natten och ingen av dem upplever jag som stor.

Jag har haft min igång nu i 39 timmar sedan full laddning och har 33% kvar så, nej inte direkt. Fick kändes det lite så tidigare men det var säkert det vanliga efter en uppdatering, eventuell indexering etc.

2 gillningar

Jag kanske har missat hur diskussionen började. Men att ta bort aktie-appen från Watch är ju jättelätt?

Tog bort den på iPhone och då försvann den på klockan med. Men hur tar man bort appar enbart på klockan som ligger förinstallerade? Finns ju en del som jag ej har användning för på klockan men vill ha kvar i mobilen. De appar man har tagit ner kan man ju bara bocka ur i inställningar.

Medan apples egna inte har det alternativet.

Har du sett detta?

Där ligger ju bara de appar jag själv valt att installera. Vill ju kunna avinstallera appar som tips osv. Men de har man inte möjligheten till.

1 gillning

Du kanske ska läsa tips appen innan du avinstallerar den. :joy::joy::joy:

Håll nere fingret på en app, på klockan. Välj redigera appar. Dom börjar skaka och det kommer ett kryss på dom du kan ta bort, tryck på krysset.

Tips är en av dom som gå att ta bort.

tillågg: i listvy kan du även svepa vänster på en app och då kommer det upp en papperskorg att trycka på

2 gillningar

Världens bästa tips :).
Äntligen kunde jag ta bort cykelkoll och läkemedel

2 gillningar