Aa , vaknat ett par gånger och haft klockan suttit fast i skägget lite man vaknar fort till då för satan så ont de gör ![]()
Ja, priset vara oftast bara några timmar eller högst en dag. Nu kostar den över 8000 igen.
Jag ångrade att jag inte beställde när de sänkte den silvriga till 5700, så jag hårdbevakade Amazon.
Så jag beställde en Grafit sedan la jag ut infon här.
Det verkar ändå ha hänt en del sen s6. Plus att jag nu förhoppningsvis slipper repor på mitt glas framöver.
Fick hem klockan sent igår kväll. Den skulle komma den 17e, men klagar inte på tidigare leverans. ![]()
Klockan med armband var riktigt fin. Verkade vara helt nytt., kartong mm allt som det brukar vara med nya prylar från Apple.
Den var dock rätt död så det tog ett bra tag på laddning innan den ville starta
Såg dock av en slump en märklig sak efter installation när jag skulle uppdatera klockan.
Apple skriver att Garantin gäller till juni. Bara drygt 5 månader. ![]()
Googlade på det och garantin kan börja ticka när de säljer till tredje part. Dock ska sägas att vid kontroll så såldes klockan av Apple Store på Amazon av Amazon. Och en googling visar att Amazon är en officiell ÅF för Apple. Därav borde jag ha ett års garantin
Nån som råkat ut för något liknande? Och vet om Apple ändrar garantin om man kontaktar dem? Eller är man körd med att bara ha ett par månaders garanti?
Ja, hänt mig med men skrev i appen Apple Support och de ändrade datumet. Annars gäller dina lagstadgade som vanligt från köpdatum.
Kvittot gäller för garantin.
Du har alltid 3 års reklamationsrätt som privatperson från dagen du fick din produkt också.
Så är det ju. Men är trevligt om det står rätt i appen. .
. Vet inte men det är något psykologiskt med det. ![]()
Tack för input från er båda.
Grattis till en bra affär ![]()
Var ser du garantin?
I Watch appen. Under ”Om”
Edit:
Gäller andra Apple prylar också. I ”om” hittat man garantiinformationen. iPhone iPad. AirPods PRO etc
Jag var inne i supportappen och klicka på min klocka där och där har jag garanti till nästan som det ska vara och möjlighet att köpa Apple care+.
Men k klockaren står kortare garanti.
Jag kan nog strunta i den diskrepansen.
Är väldigt glad över klockan.
Ni som har en AW med safirglas. Är den väldigt motståndskraftig mot repor? Vill helst inte ha skärmskydd på.
Har en stål AW 7 som jag har haft från att de släpptes. Inte en skråma på den och då är jag rätt oöm med den.
Som jämförelse var min alu AW 4 helt sönderrepad när jag uppgraderade.
Kan bara skriva under det @ante skriver.
Perfekt.
Precis därför jag ville ha safirglas. Vi har till exempel ruffiga betongväggar hemma, det räcker man går nära väggen eller slår i, eller ska kanske dra ut en sladd bakom soffan så repar man lätt klockan. Oftast kommer man på sig när det är för sent
Ja, håller med övriga. Har haft safirglas på mina två AW jag haft sedan 2016. Efter dagligt användande har jag inte sett tillstymmelse till repa.
Safirglas på klockor är nästan omöjliga att repa men sticker kanten ut utanför boetten så är det inte så svårt att slå av en bit eller i värsta fall spräcka glaset.
Har en Series 6 med safirglas och det finns inte en repa. Står emot allt och även stålboetten är mycket mer stryktåligt än aluminium.
Kommer aldrig mer köpa en i aluminium.
Har man ett jobb som gör att klockan får utstå en del eller att man gör liknande på fritiden är det väl investerade pengar.
Fast om man ska köpa en Stainless steel för originalpris, så kan man ju lika gärna köpa en Ultra för samma pengar. Borde ju vara samma stryktålighet på en sådan?
Javisst. Skiljer en tusenlapp. Men Ultra finns inte svart vilket gör att jag inte köpt. Den är också lite klumpiga och annan design. Vilket kanske inte alla vill ha.
Designen skiljer sig åt ganska mycket på de två klockorna. Ultra är mycket tjockare dessutom. På min arm tor jag den hade sett otroligt klumpig ut. Jag gillar den rundade designen också på glaset på den vanliga varianten.
Tycker jag kan se små ,små microrepor på ena sidan av klockans ram. Är stainless steel känsligt?
Tänker att jag har knappt haft den så den kan repas. Funderar och hoppas så att det inte var en refurbad klocka man fick ändå? Eller så är boetten känsligare än alu?
Rostfritt repas men inte lättare än aluminium.