Apple Watch Series 10 får större display än Ultran

Från sajten:
image

Apple har precis presenterat Series 10 av den populära smartklockan. Givetvis finns det flera nya funktioner som man gärna lyfter fram för att vi ska må bättre.

Apple Watch Series 10 har precis presenterats vid företagets event i Kalifornien. Den får den största displayen någonsin i en Apple Watch, den sägs vara lite större än den i Ultran och det är en OLED-display som är upp till 40 procent ljusstarkare än föregångaren.

Den nya Apple Watch Series 10 är endast 9,7 millimeter tjock och därmed den tunnaste Apple Watch någonsin. Den får även en förbättrad högtalare som nu går att använda om man glömt sina hörlurar hemma.

Apple Watch Series 10 kommer i färgerna Jet Black, Rose Gold och Silver Aluminum i ett metallhölje. Tack vare det nyutvecklade metallhöljet som inkluderar antennen går det också att ladda denna snabbare. 30 minuters laddning ger 80 procent kapacitet.

Det släpps även en version i Polished Metal som ersätter Stainless Steel. Denna ska väga 20 procent mindre än stålversionen. De nya klockorna är vattentäta ner till 50 ATM.

Klockan får det nya S10 chipet med fokus på intelligents och detta chip har även ett nytt neuralt nätverk. Maskininlärning kommer att kunna använda de bästa bilderna från ditt bibliotek som watchface.

Hälsofördelar är en annan sak som det poängteras. En nyhet med Series 10 är att den nu kan detektera sömnapné. Data analyseras i Hälsa-appen var 30:e dag vilket sedan kan delas med läkare vid behov. FDA-godkännande väntas inom kort och då blir funktionen tillgänglig i 150 länder.

För de aktiva finns även en inbyggd sensor för att mäta djupet i vatten likväl som vattentemperaturen. En funktion för att visa tidvattnet också i kombination med soluppgång som solnedgång. En funktion för att hålla koll på din rutt vid paddling finns också så att du inte kommer på avvägar.

Blir det ett köp av den nya Apple Watch Series 10?

Hur fungerar vattentempsensorn? Kan man bara stoppa ner armen i vattnet och läsa av det eller måste man vara längre nere i vattnet?

På Ultran går det på några sekunder
Bara den hinner känna att den är under vatten

Svårt att se hur mycket tunnare AW10 är men den här designen börjar kännas trött nu. Konstigt att de inte gjorde något mer spännande för 10-årsjubiléet.

Sugen på Titan i guld men blir nog en svart Titan för att det passar bättre till alla armband jag har.

Blev en svart Ultra :blush:

Inte mycket. Series 9 är 10,7 mm och Series 10 9,7 mm

Hårfin skillnad :grinning:

Finns en jämförelse på deras sida man kan se.
https://www.apple.com/se/apple-watch-series-10/

Verkar inte komma några nya urtavlor till den större displayen.
Skall man köpa en svart Ultra ändå.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Go for it !! :sunglasses:

Dessa lyxproblem ändå. Men ack så viktiga beslut. :sweat_smile:

Oh yes!!
Och denna gång blev det med havsband :see_no_evil: har ju lärt mig den hårda vägen :joy:

Får sova på saken. Men just nu lutar det kanske mot en AWU i svart.:thinking:
Så får jag väl måla över den orangea knappen.:rofl:

S10 med länkarmbandet var ju dock jävligt läcker :grinning:

@xms67, den borde du ju kunna köra på kontoret till och med :stuck_out_tongue:

Hade hoppats på lite mer när det gäller Series 10. Med den större displayen hade det varit trevligt med lite nya urtavlor och en lite annorlunda formfaktor. 1mm tunnare känns också för lite.

Ja när de presenterade klockan med “stunning new design” eller vad de sa, så kisade jag allt jag kunde med ögonen men såg ändå knappt någon skillnad.
Men jag gillar ändå att de inte gör några större utsvävningar i designen utan håller sig till det klassiska.

Den smälter in. I besvikelsen över hur 16 Pro blev så kollar jag faktiskt på Series 10. Som en protest mot Apple..:sunglasses:

Helt rätt, man får protestera på lite lagom nivå :slightly_smiling_face:

Japp, sedan får man vara noga med att straffet träffar rätt..:sunglasses: