Apple vs resten

Det är inte foto längre utan minnen :blush:

1 gillning

Men jag vill ha mina AI månbilder :wink:

3 gillningar
4 gillningar

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: iOS 18, iPadOS 18, macOS Sequoia och övriga Apple-uppdateringar

Är det över för Google nu? :open_mouth: :grinning:

2 gillningar

Mest fånigt...

Global BNP är 100 biljoner dollar... Det fattas 20 nollor för att nå upp till böterna...

1 gillning

två sexdecilliarder eller två duotrigintillioner som amerikanarna säger.

Plåster, plåster, plåster...

Gör så den inte blöder istället... :sweat_smile:

1 gillning

Ja Chrome var bättre förr :sweat_smile:

1 gillning

Apropå Chrome... "Logga in med Google" uppe i högra hörnet, precis överallt.

Även på tråden om att får bort den :rofl: Börjar bli en riktigt irriterande pop-up.

Ja jag loggar nästan alltid in med Google men hatar den ändå, den kan ju vänta tills jag loggar in.
Sen Google sök i Safari och Edge där man direkt får en popup om att det finns Google Chrome också, hatar :sweat_smile:

1 gillning

Kör duckduckgo och är lyckligt ovetandes :star_struck:

Men allt som kommer upp automatiskt och frågar en massa, ”vill du gör det här” är bara drygt.

1 gillning

Jag har börjat använda den här, fungerar oftast helt fantastiskt bra för att dölja irritationsmoment på websidor.

3 gillningar

Smart!

Tänkte inte på den. Letade generellt en Google inloggning döljare

1 gillning

Vi har fått möjlighet att beställa macbooks på jobbet nu. (Stort företag).

Jag tänkte att nu kan man äntligen få nåt som fungerar istället för en totalt nerlåst, skittrög windowsmaskin.

Visar sig när man läser infon att ingenting kommer fungera som det ska.

Tydligen dålig optimering för att användas i den sortens företagsmiljö och det var inget som helt gick att komma runt med kravställning.

Det är ganska nytt och ska bli spännande om det börjar fungera så pass att det blir bra integrerat i hela Azure/office 365-miljön.

Men rent teknikskt tänkte jag, vad är det som gör att jag kan ha dator + 3 skärmar till min Windowsmaskin via Thunderbolt men bara dator + 1 skärm till Mac? Alternativt två om en sitter i dockningsstationen och en i en Thunderbolt och jag valt en Pro.

• På Mac-datorer med Thunderbolt 4 (USB-C)-portar och HDMI-portar : Du kan ansluta upp till åtta externa skärmar till datorn beroende på vilken Mac-modell du har.

Hoppsan :slight_smile:

Vad ska Apple rants handla om nu då ifall Apple slutar sälja low-end skärmar på hela lineupen? Nu när Galaxy namnet dessutom ska skrotas, får @pao ändra titel till :green_apple:

Tycker Apples skärmar med 60Hz äger många anda skärmar med 120Hz. Allt är inte Hz. Det är färgåtergivning och massa annat som gör en skärm till en bra skärm.

Absolut! Men för 11500 kr så ska skärmen ha minst 90 Hz.

1 gillning