Apple vs resten (2023)

Kollade lite snabbt då jag trodde det var ett givet svar men då S serien kommer i början av året och iPhone mot hösten så fick jag jämföra iPhone mot Samsung som kom både före och efter. Mindre skillnad än jag trodde men fördel iPhone även om det handlade om hundralappar i det senare fallet :slightly_smiling_face:

Dom har inflation i amerikat också, runt 9% senaste året, så att räkna med mindre än en sådan höjning sedan iPhone 14 släpptes kan vi knappast räkna med. Ingen kommer undan.

Betalar man premium priser så borde man få en del topp funktioner också. I och med USB-C kan iPhone rent tekniskt få riktig snabbladdning.
Jag hoppas åtminstone 15 Pro serien kan matcha Samsung Galaxy S23 Ultra och Nothing Phone (2) med 45watt trådad laddning.
Värdefullt om man har bråttom och vill toppa upp laddningen på 30 minuter eller nåt sånt.

Utveckling går framåt (kanske inte iPad OS då) och gör att det finns alternativ idag. Med tanke på försäljning av iPhone kontra Mac så är det ju väldigt få som drar nytta av detta ekosystem :slightly_smiling_face:
Ungefär lika många som PC / Android skulle jag tro

En intressant sak är att när det gäller kidsens kompisar så även de mest inbitna Apple familjer kör gaming PC och ingen Mac oavsett M processor.

Nu när jag tänker på det så de enda jag vet som använder klocka / iPhone / iPad / Mac fullt ut är de som skriver om det här :slightly_smiling_face:

Säger som Ingemar Stenmark "Int lönt att förklara för dom som int begrip"

Du svävar ut i ett försök att argumentera men det blir mest tomma ord som inte hade någonting med det jag skrev.

2 gillningar

iPhone växer i Sydkorea:
iPhone market share growing in South Korea thanks to youth (appleinsider.com)

Särskilt poppis bland ungdomar.

Nej Peter... Nu måste du ha fel. M2 ska vara den kraftfullaste CPU och GPU man kan få.... Har du inte sett presentationerna?!.

3 gillningar

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Jag är ganska övertygad om att jag kommer byta från min 12 Pro Max till en 15 Pro Max, dock är jag lite lockad och göra en @pao och gå över till den mörka sidan. S23 Ultra verkar vara ganska trevlig. Dock känns det som att man är alldeles för upplåst i Apples Ekosystem :shushing_face:

2 gillningar

Are You Insane GIF by Curb Your Enthusiasm

1 gillning

Sarcastic George Costanza GIF

1 gillning

Jag gick från 14 PM till Nothing (1), trodde jag skulle sakna iOS men inte alls faktiskt. Nu kör jag en Fold 4 och är hur nöjd som helst. Om jag måste anmärka på något så är det ljusstyrkan, alla andra telefoner jag testa kommer inte i närheten av iPhone. Inte i min ögon åtminstone.

Go for it! :v:t3:

2 gillningar

Gissar att du inte inrett hemmet med HomePod i varje rum.

En har jag, men spelar bara från Apple tvn på den.

iPhone 14 Pro Max har väldigt hög peak nits. Högre än S23 Ultra och Fold 4 är ju ännu lite lägre

1 gillning

Hur upplevde du det med Google Pay/Samsung Pay istället för Apple Pay? O hur gör du för att flytta över allt från iCloud så som bilder o kontakter etc? Och hur klarar du dig utan iMessage mm.?

Finns appar tror jag för byte. Android har nog en som heter move to Android.

Men den du kommer behöva efter några dagar är denna. :wink::wink:

Ingen större skillnad, två tryck på sidoknappen och betala.

Bilderna har jag inte flyttat alls, vill jag titta på nåt så gör jag det i datorn, kontakterna synkade jag över via GDrive. Finns ett alternativ för det under inställningar i appen.

Hur jag klarar mig utan? Finns sms på Android med :wink: men för iMessage-grupper kör jag AirMessage.

1 gillning

Mycket enklare att slanta upp för en iPhone. Det räcker ju du kör Lynx du behöver ju inte gå hela vägen mot förfallet. :joy::joy::joy:

Jag är nog alldeles för nojjig för såna småsaker, dock såg jag att jag via Benify på jobbet har sjuka rabatter på Samsung, kan köpa en S23 Ultra 512GB för 13900, o en Watxh6 Classic 47mm för 4000 nånting, så det är ganska lockande att skippa nuvarande iPhone 12 Pro Max och Apple Watch 7 44mm Nike plus, o byta till Samsung, men samtidigt känns det dumt att göra nåt nu innan iPhone 15 är släppt, haha snacka om ilandsproblem man har :upside_down_face:

2 gillningar