Apple vs resten (2023)

Munhuggas är ok, så länge det är ”on topic”. Tråden skulle (tyvärr?) inte leva utan Pao. Vi andra borde bli bättre på att rota fram roliga pinsamheter om ”resten”. :slight_smile:

2 gillningar

Det var verkligen ett ”sketchy rumor” om batterier. :joy: Som källa anger de en förvirrad tweet där någon har teorier tagna ur luften utifrån vad han läst om batterier i elbilar, och samtidigt talar om kvalitet på kopparpasta…

Men jag antar att du tog fram det som ett exempel på alla dessa skitartiklar som bara är clickbaits...

Mitt förslag är att låsa denna tråd. Den tillför i dagsläget inget.

Nästan beredd att hålla med. Att vissa är så känsliga för att man kritiserar det andra skriver börjar bli löjligt. Att vissa inte alls blir tillsagda medans andra pausas från att posta känns inte heller rätt.
Drog in mina 150:- mån i Patreon nu då Bubblan tyvärr börjar bli för känslig. Hoppas att det kan bli som det en gång var här så det känns bra att bli Patreon igen,

Den här tråden startades väl för att hålla dessa diskussioner borta från andra trådar.

Är väl ingen här som äger varken Apple eller Samsung som borde ta lite skoj-kritik personligt? :grinning:

3 gillningar

Det är väl dumt. Om inte annat behövs den för att flytta inlägg till från andra trådar om de spårar ur i plattformskrig. Precis som trams-inlägg kan flyttas till Flams och trams-tråden.

Du får självklart ha dina åsikter men vi har sagt flera gånger vad som gäller i denna tråd och vad den handlar om. Stör man sig på det så är det nog bättre att dölja denna tråd =)

Nu är det slut om det iaf och nu låter vi tråden handla om det den ska handla om - Apple vs resten.

Den har fungerat bra flera år men så plötsligt så blev någon sekundärstött och då ska vi andra inte kunna behålla trådens format så som det varit i flera år. Som @Peterboxy skriver kom ju tråden till för att hålla det borta från andra trådar. EN tråd kan väl få finnas kvar där vi kan munhuggas?

Det är ingen som har sagt att man inte får muhuggas men när en hel tråd handlar om en individ så är det väldigt långt bort från topic i denna tråd. Trams och flams är mer passande isåfall =)

Men det blir ju så om en person konstant postar? Då blir det ju rätt fokuserat på den personen. Och det torde vara ganska uppenbart att om man konstant postar dectypen av inlägg så vill man dra igång ett litet drev. Men jag flyttar mina svar till flams och trams istället

Min poäng är att då kan man kommentera det som faktiskt postas istället för att kommentera personen i fråga. Blir inte mycket till diskussion annars här inne.

7 gillningar

Men om ni är så lättkränkta av en tråd så sätt den på tyst, läs inte i den och gå vidare i livet och njut av resten av forumet.

3 gillningar

Ni ger fan i min tråd, vill inte se något av detta i flams & trams. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Det går också att hävda att vissa verkar väldigt lättstötta över att bli tillrättavisade.

Jargong kan vara kul men det kan också gå överstyr.

2 gillningar

Kanske får döpa en tråd för ”kränkt och sårad” som @Zop kan flytta inlägg till :joy:

3 gillningar

Blanda inte in mig i kränkt och sårad saker, det jag jag inte vett att bli på ett internet forum. :joy::joy:

1 gillning

Nä, jag tycker också att det verkar mycket märkligt? Varför skulle en ,förhållandevis, lågprisad produkt som Oppo satsa på bättre batterier än en premiumtillverkare :man_shrugging:t2:

1 gillning

Nä det jag menade, så dom håller sig borta från din flamstråd

1 gillning

Nu vet jag att ni inte haft era iPhone 15 Pro så länge ännu. Funktionen att i efterhand fixa porträttbilder, är det något ni använt mer än att testa. Jag har bannemig inte använt det en enda gång på min S21 Ultra

1 gillning

Eftersom jag normalt sett använder porträttläget rätt mycket så kommer jag definitivt att använda det.

Bra att du påminde mig, jag hade glömt bort det.

1 gillning