Apple vs resten (2021–2022)

Fantastisk uppgradering av en klassisk Hassan :clap: :clap: :clap:

3 gillningar

Klockrent. :smiley:

1 gillning

Den tycker till och med jag var rolig :slightly_smiling_face:
Men om det skall vara ordning på torpet så förväntar jag mig att den flyttas till Apple vs resten tråden. Hade hoppats att denna tråden inte skulle bli en haters tråd

2 gillningar

Skall bli intressant att höra Tim Cook i september basunera ut att nu har vi världens första “iPhone” med 120hz och AOD :wink:

2 gillningar

Är det då som du byter till en iPhone? :wink:

Du tänker på väckelsemötet som ni har klockan 16? :wink:

3 gillningar

hahaha precis som apple barnen har när det är keynote

2 gillningar

@Zop
men va fan… nu var du lite väl känslig

Jag respekterar att @pao vill hålla Samsung-tråden ren från krigande. Flyttade mina inlägg också.

2 gillningar

Har du inte läst vad min fru sagt :wink:

1 gillning

Fold 3 kostar ca 2500 kr mer än värsting iPhone 12 Pro Max. Om Apple släpper en vikbar lur, undra vad priset blir då :slightly_smiling_face:

Då blir det prisvärt eftersom den kommer med iOS.

5 gillningar

IOS på en vikbar enhet hmm. Inte ens splitscreen funkar ju idag och iPad OS vilken höjdare det är. Det är inte bara skärmen utan mjukvaran som tillhör som gör upplevelsen :slightly_smiling_face:

iPadOS är världens bästa operativsystem. Det är vad jag använder primärt dagligen.

1 gillning

Fold 3 är ju ingen mainstream produkt. Den är mer inriktad på business och produktivitet än någonsin. Imponerande vilken utveckling Samsung gjort från första generationen till denna. En helt unik produkt vilket man inte kan säga direkt om iPhone. Undra om iPhone 13 innehåller något helt nytt

Nähä?

Vilka andra produkter finns det då som kan jämföras med iPhone som då gör den till att inte vara unik? Jag måste säga att jag är väldigt nyfiken på att höra ditt svar här.

4 gillningar

Här syftade jag inte på Android utan att en iPhone har i grunden sett ut och använts ungefär samma under längre tid. Unik är kanske fel ordval men Fold 3 är en revolutionerande produkt som oavsett behovet visar vad som är möjligt. Det som gör denna utgåva så speciell det är att man på ett år lyckats få till 120hz / s pen stöd och IP klass. Jämfört kanske Apple får till batteritiden så de vågar ge sig på 120hz skärm i nästa version, köpt av Samsung :wink:

Kan inte annat än skratta åt apples argument😂

Sen är artikeln i sig lite ”snurrig”

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/08/13/apple-eu-ska-foresla-lagstiftning-om-gemensam-mobilladdare-inom-eu-reuters.html

1 gillning

Förstår inte varför EU ska lägga sig i något som marknaden sköter bättre själv. Innebär denna lagstiftning att det får alltid måste vara USB-C?

Uppenbarligen klarar inte marknaden detta, då det finns en uppsjö av olika kontakter.

USB-C är det närmaste vi kommit en standard och eftersom Apple redan använder USB-C på Mac och iPad vore det väl rimligt om det även gällde iPhone?

3 gillningar