Apple vs resten (2021–2022)

Och när har det hänt något i verkliga livet?

1 gillning

BankID säger att de stödjer versioner som får säkerhetsuppdateringar så lite märkligt att de ligger kvar på Android 6. Kan vara att man inte vill stänga ut för många människor så man har gjort en avvägning där. Är en asterisk på Android-stödet på deras supportsida. Systemkrav BankID

När det gäller iOS 16 så får vi se vad hårdvarukravet kommer vara. Om det är modeller som inte kommer att få 16 utan måste ligga kvar på 15 så kommer det att släppas säkerhetsuppdateringar dit.

1 gillning

Har ingen aning. Det är nog ytterst få

1 gillning

På vilket vis bygger Samsung de bästa tv-apparaterna?

Vad jag förstår så har de som märke den största bredden, sedan finns det ju OLED som i enskilda produkter kan vara ett bättre alternativ men som TV märke är de ju ledande i mina ögon

Inget av det svarade ju på frågan varför det är den bästa tv-apparaten?

Min pappa kissar längre än din. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Nej min pappa kissar ändå till Kina!

3 gillningar

Apparater = bredd :slightly_smiling_face:

Bellman, en Dansk, en Tysk skulle sparka en tegelsten över ett hus. Tysken klarade ett 2 vån hus, han fick brons. Dansken kickade ett 3 vån hus och fick silver. Bellman sparkade över ett 4 vån hus. Då frågade de honom vad han fick. Svaret var “Ont i foten” :slightly_smiling_face:

1 gillning

jag jobbar med IT säkerhet. Det händer helatiden.
Enheter som nått End of software update är måltavlor för hacker grupper.

I ett lab satte vi en förewall som var 1 år EOL och en Android och iphone som var EOL också Tog några dagar så var brandväggen Revers proxy för allt märklict “skoj” och båda telefonerna var identites kapade.

3 gillningar

Jovisst

Den är inte så vacker. Men det är väl vad man använder den till som är viktigt?

Nu hängde jag inte med?. Håller du med eller är du sarkastisk?

Spelar det någon roll vad jag tror?

Det lär du dig snart. :joy::joy:

4 gillningar

Nej .en då kanske du inte ska fråga efter en sådan sak som: Har den hänt i verkligheten?

Jag frågade för sannolikheten att det händer svensson är mikroskopiskt obefintlig. Skulle det vara ett utbrett problem skulle rapporteringen vara större. Speciellt på teknikforum.

Har du en gammal telefon och använder wifi på ett hotel som inte uppdaterar sin firewall på 10år så.

Finns massor av rapporter om dessa risker. Jobbar du med IT säkerhet och mer insyn än mig?.

3 gillningar

Hahahaha, själva definitionen av ”Pao-fakta” :joy::joy::joy:

Är väl inte jobbigare för oss än för dig? Dagen då Apple slutar köpa komponenter från Samsung kommer vara ett hårt slag mot Samsung.

1 gillning