Apple vs resten (2021–2022)

Ja, jösses, vad vet vi om säkerheten egentligen? Tur att jag fortfarande signerar med en åttasiffrig numerisk kod, kanske. :joy:

Utveckla :slightly_smiling_face:

Varifrån har du fått att touch-id är säkrare än face-id?

Det var bara en from förhoppning eftersom det är det jag själv använder. Sedan fick jag prov på motsatsen!

Face-ID är 20ggr säkrare enligt dom som vet.

https://www.intego.com/mac-security-blog/apple-security-touch-id-vs-face-id/

1 gillning

Face-id är säkrare än Touch-id iaf så länge man inte har en identisk enäggstvilling. Det finns ett känt proof-of-concept där man med en avancerad 3D-printad mask har tagit sig förbi Face-Id.
Står om det i den här Wikipedia-artikeln
Det finns några fler exempel på att man tagit sig runt touch-id. Blandat annat genom att 3d-printa fingeravtryck. Står om det i den här Wikipedia-artikeln.
Ingen av metoderna är enkla att genomföra och det är då enklare att sno telefonen. Då är face-id bättre för du måste vara vid medvetande för att det ska funka.
Med det sagt så spelar det ingen roll hur säkert nån av dem är om man har en dålig kod på sin telefon. Helst 8 tecken eller längre ska den vara.

1 gillning

Face-id är fantastiskt.

1 gillning

Det har jag när jag ska signera i alla fall. :+1:t2:

@anon35430479 är en skeptiker. Han tror aldrig på vad företag säger utan dom har alltid en dold agenda eller som i detta fall ett försäljningsargument.

Det vore bra om någon annan än de som tjänar pengar på en viss teknik kan säga att den är bra/bäst.

Nej, varför ska man tro när man kan veta? Det är styrkan i kunskap.

Face ID och fingeravtrycksläsare är tillräckligt säkra båda två. Apple har valt Face ID och har en notch. Android lägret har gjort allt för att få så mycket skärmyta som möjligt och då fingeravtrycksläsare i skärmen och dold selfie kamera :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tjänar de inte pengar på Touch-ID med?

Jo.

Just ja. Android lägret klarade inte göra en säker face id, och fick nöjja sig med touch id.

Så var det.

4 gillningar

Så vad tjänar de på att säga att Face-ID är säkrare än Touch-ID om det inte är det, menar du?

Då kan de sälja en dyrare Iphone som de tjänar mer pengar på.

Just så var det och gissa vad jag saknar en rejäl flärp :slightly_smiling_face:
Tror inte det eller hur
Hade Samsung velat göra det så hade de gjort det men de satsade på vikbara enheter som om några år de kan kränga ännu fler skärmar till Apple till hög kostnad :slightly_smiling_face:

Fakta är att dom försökte men lyckades ej och blev hånade.

Ja fold3 är ju unik, man vet inte om det är telefonen eller en colaburk i fickan.

Tror inte Apple kommer vara kunder till Samsung i framtiden.

1 gillning

Har du några som helst belägg för det?