Apple vs resten (2021–2022)

Nu blev jag sur på riktigt över ett diktatoriskt betende.

1 gillning

Du får skicka jedimästare iLove @Esse på mig. Det är han som har sista ordet i de här frågorna.

Vad gör den funktionen?

Lägger till låtar i den spellistan som Spotify tror du kommer gilla utifrån låtarna i listan

1 gillning

Om du gör en spellista med ”Boten Anna”, ”Ketchup Song” och ”Hey Macarena” och trycker på knappen så får du även ”Hej hej Monica” i spellistan.

2 gillningar

Håller med! FaceID är the shit

1 gillning

Detaljer som gör att man älskar Apple:

@Stefan_Sandstrom Det är ingen skam att bli omflyttad - det handlar bara om relevans.

2 gillningar

Du är la van med ett hårt styre nere vid gulfen?


Dagen då Apple slutar skicka med laddare till Apple Watch så kommer de komma i sådana här små kuvert.
I jämförelse med första generationens Apple Watch då vi fick en stor hårdplast box med urgröpning för klockan i tyg

3 gillningar

Vilket tyder på en perfekt algoritm :ok_hand:

1 gillning

Bara jag som somnade….? Innan S21an var klar? Hehehe

13 Pro Max är ju ett riktigt kraft paket :slightly_smiling_face:
Men sedan förra året så anser jag att mellan Samsung och Apple så är det mjukvaran som bestämmer vad man gillar. Hårdvaran är så lika att det är småsaker nuförtiden som skiljer åt

2 gillningar

Helt riktigt. Är man redan inne i mobilvärlden är de där två mobilerna inga konkurrenter.

1 gillning

Finns det android där motsvarigheten till faceid kan användas till BankID?

Nej tror inte det, Android valde en annan väg där vi idag har snart ingen synlig selfie kamera och sedan fingeravtrycksläsare i skärmen. Tror inte det beror på tekniken i sig utan en naturlig utveckling

Naturlig utveckling när det gäller teknik… nja…

Min ena dotter kunde öppna min andra dotters Iphone med Face ID. Att Bank ID godkänner Face ID har nog mer att göra med Iphones dominans, än faktisk säkerhet. Men metoden är väl säker nog eftersom det trots allt är ovanligt med personer som liknar varandra så pass mycket. Fast Touch ID är säkrare. Hoppas jag.

Jag kunde låsa upp min frus tidigare iPhone som hade TouchID, hon hade svårare med den…
(Vi är inte nära släkt biologiskt!)