Apple vs resten (2021–2022)

Givetvis så gör alla som vi vill - du har rätt till din uppfattning och jag till min.

Jag tyckte att det var onödigt att diskutera om batteritiden för Iphone 12 eftersom det är Iphone13 som kommer att bli benchmark framöver och framförde min synpunkt. Du hade en annan uppfattning och framförde din. Jag har lite svårt att se problemet.

Problemet som jag ser det är att för att ingen kan produktutvecklingen så ska det inte få diskuteras. Då kan ju de flesta trådar läggas ner.
Som du faktiskt själv skriver. Alla har rätt till sin åsikt. Att inte få framföra den för att man inte är helt insatt i produkutvecklingen blir lite galet.
Absolut kommer det tester på iPhone 13 men långt ifrån alla kommer uppgradera till den så 12an är fortfarande relevant.

1 gillning

Det är jämnt i toppen :slightly_smiling_face:

1 gillning

:flushed:

Fail

Dags att uppdatera farsans iPad från 2013. En åtta gammal enhet. :facepunch:t3:

7 gillningar

Här har du ett uppdaterat test @pao

1 gillning

Jag svarade på det i en annan tråd och iPhone 13 Pro Max är nog det flaggskepp som har bäst batteritid just nu. Otroligt imponerande :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Denna var intresserant :slightly_smiling_face:
Otroligt jämnt i toppen

Antagligen. Fast jag ser testet mest som underhållning. Real world scenario gäller för mig. Jag utgår från mina egna vanor och låter det styra.

3 gillningar

Så gör väl alla men det ger ju en fingervisning

Jag hoppas det, men jag är inte så säker. I vart fall kan man argumentera för att huvudbudskapet objektivt sett måste vara att ”här kan ni se vilken fancy mobil som håller batteriet bäst och om det är viktigt för er så vet ni vilken ni ska köpa”.

Det finns alla kategorier av både köpare och recensioner som är färgade åt alla håll. Det finns fyra Youtube techies som jag tycker gör hyfsade jobb

Supersaf
Mrwhosetheboss
Phonebuff
Och blind tester på kameran som Max Tech gör :slightly_smiling_face:

Han @Esse på Youtube är inte helt dum heller.

2 gillningar

Hehe jag väntar fortfarande att Zoegas skall ringa och ge mig gratis kaffe livet ut!

4 gillningar

Fasiken att mjölken skulle ta slut precis när du skulle spela in en hyllning till Zoegas och Skånemejerier :worried:

Verkligen! Och så konstigt jag håller mjölkpaketet när jag kommer igen, nästan som att jag försöker dölja att det är öppnat sedan länge!

Kanske de behöver ta om testet :slightly_smiling_face:

Kan tycka det är ganska intressant att se skillnaderna mellan årets och förra årets telefoner. Det säger väl ändå att batteritiden har förbättrats över hela linjen. Står man i valet mellan en 12:a och 13 så kanske batteritiden gör att man väljer 13🤷🏻‍♂️

1 gillning