Apple vs resten (2021–2022)

överöevt?

över evt

1 gillning

Ungefär som många här hävdar att ett visst ekosystem är överlägset :wink:

Så, se om du förstår nu :smiley:

Vad har du för källa till det? Eller är det du som fått för dig något igen?

1 gillning

just det där… är nog igen som förstår

1 gillning

Igen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja :slight_smile:

BTW: när Apple anger batteritiden för sina modeller så kör de enligt en modell för användning. Jag hör ingen som klagar över att det inte är relevant för dem. Varför så bekymrade över detta test?

1 gillning

De skrevs en hel del om det förra året
Sedan när batteritiden blev sämre jämfört med 11an så är det troligen så

Troligen. Alltså spekulationer som du åter igen lägger fram som fakta…

1 gillning

sorry, ingen menade jag

Källa på att Apple skrotade 120 Hz-skärmen pga av batteritiden? Rykten som jag har hört är att ingen kunde leverera den mängd skärmar som Apple behövde.
Edit: såg ditt svar senare. Var ett rykte det också.

Äsch, släpp batteritiden för 12:an nu. Den är historia. Jag tror inte att någon av oss kan produktutveckling på denna nivå. Det blir bara som när alla amatörepedemiologer har lösningen på C19 pandemin. Det kan vara kul att spekulera men vi ska inte lura oss att det betyder något.

Sagt av en som älskar att spekulera :slight_smile:

6 gillningar

Vilka inlägg har du läst? Det är väl ingen här som gått in i produktutvecklingen av telefonerna? Förutom att @pao tror sig veta varför Apple skippade 120hz-skärm på 12an. Tycker mest att vi diskuterar relevansen av testet vs dagligt användande. Och dagligt användande tycker jag är högst relevant så jag säger forsätt att diskutera i ett diskussionsforum :wink:

1 gillning

Kanske stämmer att Samsung sade att de inte fick fram 120hz skärm till Apple i tid till tolvan.

Får inte 13 Pro bättre batteritid pga av (den dynamiska) 120-skärmen?

Du svarar själv på frågan...

Så då ska vi sluta diskutera? För att en person hittar på lite egna sanningar? Nej forumet är till för just detta så kör på säger jag. Och vill man inte vara med i den diskussionen så är det bara att stå över :wink:
Dessutom så rörde @pao inlägg skärmar så än midre anledning att släppa batterifrågan :smiley:

1 gillning

Troligen och det var det jag undrade, dvs skall bli intressant att se vad batteritiden blir i tester. Om vi enbart ser till iPhone så var ju 11 Pro Max riktigt bra medan 12 Pro Max sämre. Sedan beror det ju på vad man kör. Vissa lurar är bättre på spel medan andra på standby

Eftersom Iphone 12 Pro Max har snabbare SoC, större skärm och mindre batteri kan man inte entydigt säga att Iphone 12 Pro Max presterar sämre.
Tvärtom, om man tar GSMarenas uthållighetsrankning jämfört med batteristorleken ser man att Iphone 11 Pro Max gör åt 38,91 mAh per timme, medan Iphone 12 Pro Max gör åt 38,81 mAh per timme.
Problemet för användaren är potentiellt att batteriet är mindre i Iphone 12 Pro Max och därför inte räcker lika länge.
Men som har sagts förut, vilka klarar att ladda ur en sådan mobil innan läggdags, då de flesta skulle ha satt en sådan mobil på laddning?
Det blir enkelt att säga ”Det skulle jag!” och så har man skapat ett självlösande problem (om man vill vara kritisk mot Apple). Men hur realistiskt är det ett vardagsproblem för en genomsnittlig användare?

3 gillningar