Apple vs resten (2021–2022)

Det börjar bra…

3 gillningar

helt rätt… Var jag som började det. Det var dumt av mig, tarbort det på engång

Var inte så jag tänkte. Men har AndroidTV på mina Philips och tycker bara det är rörigt och fult.
Även jobbigt att navigera i. :man_shrugging:

Tror det handlar om vad man är van vid och vilka förväntningar man har?.
Jag kan tyckta AppleTV är rörigt och jag får mental brakedown på fjärkontrollen helatiden. Men sedan finns det vissa som tycker att det är helt ok.
Jag tycker AndroidTV är helt ok. Det gör det jag vill och så har jag sideloadat ett par appar som normalt inte finns i AppleTV store.

2 gillningar

Men @Stefan_Sandstrom - @Hakan_Ander är ju AndoidTV-användare.

Allt är inte ur Apples perspektiv :slight_smile:

1 gillning

Android TV är dock så långsamt på de Philips-modeller jag testat. Mkt bättre på Sony.

Men i slutändan handlar det bara om att starta Nettan, Youtube och Leo Masters ändå :blush:

Vad är det för app du vill sideloada? :slight_smile:

Vääääääänta lite nu!

Bashade du Apple TV i ditt svar till @Zop. Sedan skrev du att vi måste hålla uppe nivån när Android TV fick kritik OCH gick tillbaka redigerade bort ditt Apple-bashande? :joy:

2 gillningar

Jag har haft AndroidTV, Apple TV och Tizen och av de tre är faktiskt Tizen min favorit, sen Apple TV och sist Android TV.

1 gillning

Håller med @Marcus_Attefors

jo jag rättade mig och bad om ursäkt.

Yes.

En @Stefan_Sandstrom är alltid ursäktad!

Faller på att den är större än 43 tum.

Chrome
Bein
HomeAssistance

Berätta mer! Minns när jag hade Philips första Android TV. Den som körde en surfplatte-version av Android och så fick man emulera touch med den virtuella musen. Det var ett härke utan dess like.

Hur fungerar det att använda tex touch-baserade Chrome med hjälp av fjärrkontrollen?

Jag använder ett gammalt logitech (keyboard+mus) tangentbord kopplat via en Unifying dongel.

EDIT:tror inte åldern på tangetbordet har med funktion att göra…bara att jag inte brytt mig att köpa nytt

Det får mig att resa tillbaka till 2008 och när jag hade en htpc kopplad till tv’n. Körde med Logitech diNovo Mini och fan vad jag älskade det tangentbordet.

3 gillningar

Jag har mitt kvar, riktigt grymt, brukar använda det ibland. :slight_smile:

Ahh, vad smart! Tänkte inte alls på tangentbord och mus :slight_smile:

1 gillning