Apple vs resten (2021–2022)

Nej det håller jag med om. En teori jag har att så många iPhone användare laddar över natten har med att Apple länge skickade med 5W laddaren och att det tidigare tog lång tid att ladda iPhone även med kabel. Skulle vara intressant hur många Android användare här på TV som laddar på natten.

Om Apple hade skippat MagSafe och fixat 3 dagars batteritid istället. Vad hade du sagt om det?

Handlar nog om att telefonen bara ligger på natten. Varför ladda den under dagen? Kan ipfs förstå Samsunganvändare med tanke på brandhistoriken, men övriga märken?

2 gillningar

Händer med jämna mellanrum att jag laddar min iphone under dagen, helt enkelt för att batteriet inte räcker annars…

Absolut om batteriet tar slut. Har dock inte haft det problemet sedan 7an :smiley:

Nej det är väl i sig inget stort problem, men utan att ha något statistiskt underlag så upplever jag att jag behöver ladda oftare under dagen nu än jag gjorde med min Huawei, så jag hade inte haft något emot lite större batteri! Men det hade ju förmodligen fått va på bekostnad av något annat i så fall, så inte helt enkelt såklart! :grinning:

Hade inte gjort från eller till för mig, sannolikt inte heller för många.

Kan omöjligt förstå denna batterihetsen, sover inte folk? Jag kan köpa det för de användare som använder telefonen så extremt, extremt mycket att de behöver ladda flera gånger under en dag men denna skaran av användare måste vara direkt försumbar till antalet.

Jag har noll till övers för MagSafe men heller absolut inget behov av tre dagars batteritid, det kan jag inte se någon ha.

1 gillning

Tack för svaret :slightly_smiling_face:

Oops nu börjar det brännas :wink:
Vi får se om rykten stämmer i nästa gen

2 gillningar

För en som inte blir till sig i byxan av specar som en 14-åring som ser en damcykel, vad säger detta?

2 gillningar

Det säger att Samsung har fått ordning på Exynos och kan i nästa gen verkligen mäta sig med Bionic

Det är AMDs GPU i det, dom kan sina saker.

1 gillning

Bara i den som kommer eller även de versioner av Exynos som sitter i S21?

Next-gen, senare i år, Q2-Q3 skulle jag gissa.

2 gillningar

Kommer nog att sitta i Fold 3 skulle jag tro

Exynos 2100 som sitter i S21 serien har snabbare CPU än SD888 men tappar lite på GPU. Precis som @katho skriver så har Samsung övergett det de hade innan och startat ett samarbete med AMD

1 gillning

Inte för att jag förstår vad de menar, men, jämför de dagens Apple med nästa generations samsung så kan jag tycka att jämförelsen haltar🤔

Vi vet väl ingenting om vad nästa generation av apples processorer kommer att prestera?

2 gillningar

De kan ju endast jämföra med det som finns på marknaden även om det skiljer månader. SD och Exynos har ju historiskt alltid blivit omkörda av Bionic. Att ens vara i närheten är en bedrift och om den skulle vara snabbare ett mirakel i mina ögon.

1 gillning

Jag förstår dock inte varför Samsung inte kan bestämma sig vilket chip de ska använda? Varför inte bara köra på sitt egna chip? :thinking:

Nu får de som kan detta bättre än mig rätta mig om jag har fel. De har till Exynos använt andra kretsar (heter det så) som har visat sig undermåliga, därav massiv kritik med all rätt på S20 serien. Nu har de ARM istället och går över till AMD på GPU och då händer det grejor. S21 serien är ju betydligt bättre med Exynos 2100 och det är ju utan AMD GPU