Apple vs resten (2021–2022)

Har för mig det med en gammal 60Hz-skärm på iPhone (hallå 2010-talet), men vem vill ha en notch, förutom min fru då som inte bryr sig. :laughing:

1 gillning

30 minuter och det är med 120hz skärm. iPhone har ju 60hz. S21 Ultra 8h30m och iPhone 12 Pro Max 9h8m. Men det mest intressanta i detta testet är inte mot iPhone utan hur S21 presterar mot S20. Imponerande framsteg

Ja den är en katt bland hermeliner :slightly_smiling_face:

Sedan är jag faktiskt glad över att Samsung sänkt priset. Då kan jag på något sätt köpa ingen laddare i boxen och saknad av SD kort. Ca 1800 kr billigare än motsvarande iPhone. De börjar ju även på 128GB så där gjorde de inte en Apple :slightly_smiling_face:

Vilka jämför du då?
Tittar man exempelvis på S21 ultra 128 och jämför med iPhone 12 PRO Max 128 så kostar Samsung ungefär 200:- mer. Så ser det ut hos Netonnet.

Och hur många mAh var respektive batteri på?

Vi med iPhone har så bra ekosystem och anpassat OS till hårdvara så intern lagring är ganska ointressant för merparten av oss. En Rolex är även dyrare än en Swatch.

3 gillningar

Heja iCloud :wink:

Hur många Hz har skärmen i uppdatering?

Kollade 512GB versionen och S21 256GB men de är tydligen inte billigare över hela linjen men på de flesta. Sedan har ju S21 inte 64GB

Ja men om Swatchen är bättre :slightly_smiling_face:

Nu när recensioner kommer och man jämför med iPhone 12 serien så har S21 Ultra bättre skärm, bättre batteritid, bättre kamera och dessutom mer användbar utom möjligtvis video i vissa lägen. Nu återstår speedtest för att testa SD888 och Exynos 2100 men designpris är lätt att kora :slightly_smiling_face:

Förresten iPhone 12 verkar ju ha sämre batteritid än 11 orna och tänk då om Apple lyckades med konststycket att sätta 5000 Mah i iPhone 12 Pro Max. Då hade man ju haft 2 till 3 dagar batteritid

Saknades ett svar på frågan där…

Haha jo just det :joy:

Synd att helheten inte är bättre.

Rent krasst så bryt jag mig inte så mycket, vara den räcker en dag. Laddar ändå över natten då telefonen inte används.

Det är så roligt att från tid till annan läsa kommentarer som den ovan från Android-användare, detta då den alltid efterföljs av samma typ av kommentar som den här nedan :smiley: Android-user i ett nötskal, specs for the win :smiley:

100% enig :smiley:

12 PRO Max skall ju vara sämre än 11 PRO Max. Men som det är nu så räcker det ändå. Fast jag skulle inte ha något emot en något tjockare iPhone med schysst plast chassie och större batteri :innocent:

1 gillning