Apple vs resten (2021–2022)

Vad har det att göra med att du inte svarar på frågorna?

Tråkigt tonläge med “Samsuck” eller att de som köper Apple inte “vet bättre”.

Håller med helt med om att USB-C och större batteri på icke-Max (när telefonerna mjukvarumässigt stöds så länge vore det fint om även batteritiden kunde hänga med skapligt i många år) står högt upp på önskelistan. Det vore också bra att slippa svepa med fingret efter att man låst upp med face-ID, gärna kompletterat med en fingeravtrycksläsare (även om jag på nuvarande telefon nästa uteslutande använder ansiktsupplåsning).

Hålla på att ändra ikoner är inget jag orkar med och jag vet hur fult det kan bli när vissa varit i farten. Förstår att Apple vill undvika det och behålla den ikoniska iPhone-looken, även om jag naturligtvis inte vill vara helt låst kring tillverkarens upplägg.

Körde iPhone 2G och 3GS och har sedan dess bara kört Android, men funderar på att gå tillbaka till iPhone vid nästa modellskifte. :slight_smile:

5 gillningar

Jag kritiserar hårdvara genom ordvalet @pao däremot går på person.

Funderar också om iPhone skulle kunna vara något men tycker Android (Pixel) fungerar så sjukt bra. Hur menar du med att svepa upp med fingret efter FaceID? Räcker det inte att trycka på power-knappen eller dubbelklicka på skärmen och sedan låta FaceID låsa upp och ta dig till hemskärmen?

På min nyinköpta iPad Air så trycker jag på power-knappen och låter fingret ligga kvar en halv sekund så hamnar jag i den senast använda appen eller på hemskärmen.

Nej, man måste svepa upp också efter FaceID.

Pixel är bra, men osmidigt att de inte säljs officiellt i Sverige och inte har närheten av samma support och tillbehörsutbud som iPhone.

Plus att Google är så pass oberäkneliga att man har svårt att veta var man ska förvänta sig av nästa modell (eller att Pixel går samma öde som Nexus och en drös andra Google-påhitt).

1 gillning

Nej, man måste som sagt svepa också. Det finns dock ett syfte med det, att man i en del lägen inte vill komma till homescreen utan endast läsa de notiser som ligger framme.

1 gillning

Ingen stor grej men oj vad störigt, blir ju en hel del svepningar per dag. På min telefon lägger jag fingret mot sensorn och kommer direkt in, vill jag bara kolla notiser dubbelklickar jag på skärmen eller trycker på Power-knappen.

1 gillning

Så lika många rörelser som på en iPhone alltså. Istället för att sätta fingret på sensorn så sveper man bara uppåt på skärmen. Vill man bara se notiserna så gör man inget mer än att titta på skärmen.

3 gillningar

Både AW och Samsung Watches kan kolla EKG och syrenivå. Samsung klarar även blodtryck efter kalibrering. Vem kommer först med blodsocker nivå?
Spännande utveckling :slightly_smiling_face:

1 gillning

Kors i taket det ryktas om AOD på iPhone 13 :grimacing:

Blir väl som vanligt att samsung är först och gör det halvdant. :slight_smile:

2 gillningar

Nja när det gäller EKG var Apple först medan Blodtryck enbart finns på Samsung så jag tror nog AW 7 kommer först

Installera Linux eller Windows så slipper du sånt där och får bestämma själv. Eller så struntar du i det bara och låter Apple bestämma och leva i ovisshet. :wink:

1 gillning

Näfer in my life :wink:

Då får du leva med det. :wink:

https://bubblan.teknikveckan.se/t/master-passwd-system-default-vad-fanken-ar-det/10753/4

:upside_down_face:

Tänk vad skönt att leva i ovisshet :grin:
Är aldrig i filsystemet på macOS och pillar.

Huawei inte ens bland de 5 största mobiltillverkare i Kina senaste kvartalet. Undra hur länge de fortsätter med att tillverka lurar