Apple vs resten (2021–2022)

Du skrev Excel-fil.

Skall vi vara petiga så är det en csv formaterad fil jag öppnar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Att starta en dator på sju sekunder tycker jag är väldigt snabbt. De PC:ar jag använt och sett genom åren har nog tagit och tar väldigt mycket längre tid.

13 sekunder för en M-mac tycker jag verkar skäligt.

1 gillning

7 sekunder känns ju mera som att väcka upp den ur viloläget. Jag har nog aldrig haft en Windows laptop som startat så snabbt. Är det inte PC'n det är fel på? :joy::joy:

7 sekunder är ganska så snabbt! Jag ligger på 11 sekunder på en Windows burk och jag har gjort allt för att få den så snabb jag kan. Egengjord ISO utan bloatware och bara saker jag måste ha för att datorn ska starta m.m.

En Linuxburk har jag dock fått ned under 10 sekunder. Vissa saker måste hända för att datorn ska dra igång och kunna jobba med.

1 gillning

Haha, jag har sett vad du rullar på din burk vännen! Inte att leka med :wink:

1 gillning

Inte mina laptop´s, de har jag på jobbet. :joy:

1 gillning

Så här ser det ut på datorn jag sitter på nu:

Startup finished in 4.782s (kernel) + 13.809s (userspace) = 18.592s
graphical.target reached after 7.292s in userspace

Så 18 sekunder att dra igång typ.

spelade in film på det.. men vettefasiken hur jag attachar det här.

1 gillning

Måste posta på Youtube eller liknande och länka.

https://youtube.com/shorts/O0AxDYBWTR0?feature=share

så?

1 gillning

la ut en youtube... grej här så see for yourself.

1 gillning

Hur fan har du fått den att starta så jävla snabbt?

precis... så var är det där superduper snabba någonstans?. är det bara när man gör export av video å sådant?

I know my shit?

1 gillning

Nä men skämt å sido så har jag inte gjort något speciellt den har en NVMe 960 disk i sig. det bidrar väl aningen kan jag tänka mig

Jag får starta upp min Windows burk och pilla lite! Det där går ju bara inte att låta vara! Min BIOS startar dock bra mycket segare men tror jag kan skippa lite tid på den.

1 gillning

Tyvärr så är Microsofts appar inte speciellt bra optimerade till Mac än idag (även fast det har blivit bättre senaste åren). Jag skulle säga att prestandan visar sig bäst i program gjorda för Mac. Exporter ING och redigering av film som du är inne på märker jag gigantisk skillnad i hastighet om jag jämför med en Mac med Intel vs M1/M1 Pro.

Jävla imponerande boot time på din PC, aldrig sett en sådan snabb PC förut!

2 gillningar

jasså?. Jag tycker det är ganska normal starttid på windows?
Men jobb surface studio tar dock några sekunder längre på sig men det är ju för vår säk avdelning vill kryptera disken å ha sig.

Du har väl stängt av allt som går så att det enda som laddas är startbilden. :joy::joy::joy::joy: