Apple Vision Pro – Apples VR-headset

Tänker att när denna släpps 2024, är batteritiden säkert uppe på 4-6 timmar och kanske ett litet inbyggt batteri för att kunna byta batteripack under drift.

Generation 3 och något lägre pris kanske det kan bli intressant. Är dock fortfarande skeptisk till detta som en konsumentprodukt.

Minns när de små headset för mobiltelefonerna kom. Många som inte trodde på det, eller iPod, iPhone osv.
Jag tror denna (förutsatt att den fungerar som utmålat) kommer att hitta sina användare rätt snabbt och även bland vanliga konsumenter.

Jag kan se att det är ett bra verktyg för vissa yrkesgrupper. Men till det priset är det knappast en produkt för konsumenter. Jag bävar för den dagen då folk går omkring med sådana där på huvudet. Problemet med fotgängare som inte ser vad som händer omkring dem just nu eftersom de pillrar på sina telefoner är stort nog som det är.

Från sajten:
image

Vi har knappt hunnit smälta allt som visades upp på WWDC men det stoppar inte tredjepartstillverkare att lägga i ettans växel och gasa som tusan för nu har de första huvudbanden till Apple Vision Pro visats upp.

Det är BandWerk som till vardags tillverkar iPhone-fodral som nu visar upp sina lyxiga huvudband till Apple Vision Pro. De ser ut att vara först ut med sin produkt och de erbjuder ett huvudband i fem olika färger och de är tillverkade av italienskt läder. Än så länge har BandWerk inte en färdig produkt men de har delat med sig av konceptbilder som ska bli verklighet tidigt under 2024.

Banden till Apple Vision Pro kommer tillverkas i Tyskland och de kommer kosta 159 dollar vilket är en spottstyver i sammanhanget om du vill vara lite unik och se lite annorlunda ut där hemma i ensamheten medans du tittar på film.

Via MacRumors

Missa inte: Det här är Apple Vision Pro

1 gillning

Jag kommer bli först med att lansera sådana band till vanliga skidglasögon..:money_mouth_face::sweat_smile:

1 gillning

På denna bild så finns det ett band över huvudet, resten av Apples demovideo visar Vision Pro utan bandet. Frågan är om det är ett extratillbehör för 199 dollar :laughing:

Efter att ha kollat lite så verkar det vara en imponerande mojäng Apple plockat fram. Skall bli intressant att följa :slightly_smiling_face:

7 gillningar

Klart den ser imponerande ut när de presenterar den😏

1 gillning

Skall tydligen finnas ett sådant tillbehör.

Tycker ju typ allt som Apple gör är riktigt jädra snyggt.
Design kan dom.
Jag skulle kunna tänka mig en sån här bara för att :slight_smile:

1 gillning

Många techis som provat den är överens och säger, att, - hur bra du än tror den är så är den bättre.
Jag ser möjligheter med denna produkt. Både privat och i arbetet.
Och de som hånar den. Jämför Apples variant av avatarer i möten och metas.

Så kan det mycket väl vara :slightly_smiling_face:

Jag fick känslan av att Apples berömda
”reality distortion field” kickade in på ett sätt man inte sett på länge :smirk:

Gruber har skrivit en del tidigare om rykten för dessa glajjor, och låtit rätt så skeptisk. Idag har han skrivit om sin upplevelse av demo i måndags, verkar väldigt positiv.

3 gillningar

Att vara en Avatar är en rolig grej. Mycket för att det är väldigt svårt att få det bra utan att det ser läskigt ut

Flera kollegor som är på plats säger som du att det är överdriver bra!. Men att just apples variant av en bild av dig när du har facetime bara gör att du ser läskig ut.

Vilka möjligheter ser du i arbete?

Grubers artikel var bra tycker jag. Imponerande tech, stora möjligheter och en del av framtiden, men "Is it a compelling product, though?"

2 gillningar

Till och med Marques är positiv och lite imponerad. Stort.

3 gillningar

Gruber tror verkligen på den

Men... det är per person, risken är stor att "vi" kommer att behöva fler per familj...

3 gillningar

Håller nog med.
Har testat de flesta VR headset. Även om de senaste är riktigt bra så tänker jag att det ändå måste vara ett rejält kliv upp för att man ska bekvämt kunna titta på en film eller sport i flera timmar.

MEN...sedan är $3500 fortfarande jäkla mycket pengar.

3 gillningar