 Apple TV Remote

Jag hade snuttay upp dom och satt en kabelkanal till mittsladden :wink:

2 gillningar

Nu har jag kollat detta och det ser inte ut riktigt som hos dig. Styr TV-apparater och mottagare har jag alltid haft på. Troligtvis får du ett extra alternativ därunder Volymreglage när du kopplar in din receiver eller har lagt till en enhet för jag har bara två alternativ (Auto och TV via IR). Jag försökte lägga till telefonen som ny enhet men så verkar inte vara tanken. Så, med bara Apple TV och TV utan extra ljudutrustning får jag tyvärr inte till telefonens volymknappar.

Jag kan välja både ”Receiver via IR” eller ”Auto” så fungerar volymkontrollen på telefonen att höja och sänka min soundbar.
Har jag ATV ansluten direkt till Tv’n kan jag också höja och sänka med telefonen.

Men nu är detta faktiskt ingen enskild inställning för det att fungera utan för att höja och sänka volymen på soundbaren/Tv’n med ATV fjärren.

Jag har ”alltid” kunnat höja och sänka volymen med knapparna på min iPhone utan att göra någon specifik inställning.

It just works :grin:

Låter ju bra! Får testa igen imorgon…

Troligtvis gällande telefonen så ”I’m not holding it right”. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kolla så att funktionen är på i TVn också :smiley:
Hdmi-CEC

Kanske hjälper någon:

(Har själv inte provat ännu)

DET FUNGERAR! :heart_eyes:

(Att starta/väcka Apple TV:n med iPhone istället för fjärren)

1 gillning

Vilken omvänd shit storm man startade :nerd_face:

( har inte de alltid gått ( atv 4k ) , ja kör enbart mobil till min för ja HATAR fjärren … )

1 gillning

Vet inte, men fungerar inte om jag startar/väcker Apple Ton med den fysiska fjärren först.