Apple TV 4K uppdateras

Från sajten:
image

Tim berättade om succéerna bakom Apple TV+ och vilka serier som finns och uppskattas på plattformen. Givetvis nämndes succén Ted Lasso som på senare tid vunnit flertalet priser och där Jason Sudeikis hyllas för sin roll i serien. Säsong 2 har premiär den 23 juli på Apple TV+.

Dessutom presenterades en ny version av Apple TV 4K, samma utseende på hårdvaran men större skillnader på insidan. Den drivs med den senaste processorn A12 Bionic med fokus på prestanda och ljud.

High Frame Rate HDR, och Dolby Vision samt en ny revolutionerande teknik för att se till att bildåtergivningen är så optimal som möjligt. Din iPhone används för att kalibrera omgivningarna och därigenom se till att bilden på din skärm blir så bra som möjligt. Detta görs med sensorerna i din iPhone och påminner på något sätt om TruePlay fast för din TV. Apple kallar det Color Balance.

Helt ny Apple TV fjärrkontroll

Den stora nyheten som syns är den helt nydesignade fjärrkontrollen för Apple TV. Borta är den större touchpad som fanns upptill på äldre versioner av Apple TV 4 och nu finns fysiska knappar för styrning.

Fjärrkontrollen har en något mer avlång utformning i aluminium och fysiska knappar. Den stora knappen har ett skrollhjul i utkanten som gör det enklare att navigera i det du tittar på. I mitten av den stora knappen finns en inbyggd trackpad för navigering om så önskas. Inte helt osökt att man tänker på det gamla klickhjulet på äldre iPods.

Knappen för Siri finns numera på sidan av fjärrkontrollen. Man har dessutom lagt till en fysisk knapp för att sätta på och stänga av din tv.

Priset blir 1 995 kr för 32 GB-modellen. Vi återkommer med 64 GB Släpps i maj och kan förbokas från den 30 april.

Fjärrkontrollen kommer att kunna köpas separat och är bakåtkompatibel med äldre modeller av Apple TV. Pris 650 kr.

 

1 gillning

Fjärrkontrollen blev jag sugen på.

Helt klart ett köp.

Ska köpas. Har väntat 1,5 år sen jag köpte LG C9 på att de ska få tummen ur med ny modell :wink:

1 gillning

Kommer köpa en 4K 32 så fort som möjligt.

2 gillningar

+1 på den

Kanske dags att skaffa en 4K-tv. :thinking:

1 gillning

Say what!:joy:

Jag är nöjd med min 4k jag har, kommer dock köpa nya fjärren :+1:t3:

1 gillning

Jag har två TV och enbart en Apple TV så jag vill ha en till. Väntat på uppgradering.

2 gillningar

Blir day one för mig
Väntat på en ny Apple TV med ny fjärr sen jag köpte min LG C9

Teven jag har fungerar bra så har inte haft någon anledning att skaffa en ny.

3 gillningar

Jag tycker 4K är overrated faktiskt.

1 gillning

Detta är den Apple-produkt jag har väntat längst på. Säkert gått o väntat i 2 år på att ”snart släpper de säkert en ny” så man kan köpa den. Har den gamla ATV4 och har inte känt att ATV4K har varit tillräcklig uppgradering men nu känns det bra.
Äntligen som Fylking skulle sagt :+1:t2:

3 gillningar

En del trevliga nyheter helt klart. Wifi6 var väl den bästa nyheten antar jag samt att denna ska ha stöd för Thread såvitt jag har förstått. Dock känner jag inte att det motiverar ett köp ännu så långe då vår befintliga ATV 4K 64gb fungerar bra.

1 gillning

Samma, vill ha en nu! Remote:n har eltejp då hela glaset gått sönder. Fungerar men ser bra trist ut, men framför allt  TV (2k) är seg, och icke 4k… Ska bli nice med ny! Köpte 64 sist, för mycket för mig, men skiljer iof bara 200:-

Kanske dags för en uppgradering, har ATV2 nu :slightly_smiling_face:
Det kanske har hänt en del genom åren…

3 gillningar

Jag har en 32 GB men kom på att jag inte kollat hur mycket jag utnyttjar. Ska kolla.

64 är helt onödigt, HELT ONÖDIGT…

1 gillning