Apple tar bort iMac 27 tum från hemsidan

Från sajten:
image

Under kvällens event presenterade Apple en helt ny Mac och skärm samtidigt som en gammal legend försvann ur sortimentet.

iMac 27 har länge ryktats uppdateras med ett nytt Apple Silicon-chip och en ny design men har också ryktats flyttats fram upprepade gånger i lanseringen. Nu när Apple släppt en ny skärm i samma storlek som den gamla iMac-datorn och även ett prestandamonster i Mac Studio har helt plötsligt den större iMac försvunnit från Apples hemsida. Om Apple anser att Mac Studio med Studio Display är tillräckligt för kunder som vill ha en stationär dator i den storleken får framtiden utvisa.

Det är ju ändå en epok som går i graven. Även om iMac 24" finns kvar.
iMac var datorn som fick mig att snöa in på Apple och jag har haft nästan alla modeller designmässigt sedan 1998.

1 gillning

Det är det. Mycket konstigt beslut men de anser kanske att anledningen att fristående stationära Mac:ar haft så svårt att hävda sig genom åren är att iMac:arna varit för bra? Så man löser det genom att helt enkelt inte lansera någon vettig sådan?

1 gillning

Kommer säkert en iMac PRO senare.

Däremot tycker jag att Mac-familjen börjar bli för rörig. Hade snarare önskat att de kapade mer, t.ex. tog bort gamla MacBook Pro. Och döp om Air till bara MacBook.

Gillade mest när de gick ner till fyra macar vid Steves återkomst.

Jag har svårt att tro att det kommer en iMac Pro.
Den gick ju i graven förra året.

1 gillning

Är lite orolig för @Marcus_Attefors nu.

3 gillningar

Ja det har varit väldigt tyst.

1 gillning

Mmm det var tider det! :heart: Minns grafiska utbildningen i “mac-salen”. Vill helst glömma PC salens gråa-hämska-livet-är-för-kort-för-fula-datorer timmar.

1 gillning

Men va mysigt! Nu kommer värdet på beg. iMac 27" att öka

Jag har fortfarande en del av dom kvar. Den första modellen av iMac sålde jag och köpte en uppdaterad variant 2000 som står på hyllan.

6 gillningar

Magisk hylla. Ville så köpa/ha den där i mitten back in the days… Undrar om Steve Jobs o Co fick iden av pixar lampan. eller om det var innan. :heart:

Undrar om man skulle kunna plocka ut innehållet ur den runda musen och bygga om till lampa. ner från taket. Blir nog fint turkost ljus, eller? hmm är det den gråa du köpte?

Någon har redan lekt.