Apple släpper iOS 15.4 till folket

Så var det inte först. Men nu när jag provade igen efter typ 10e gången så dök den Link keyboard and mouse upp för mig. så nu funkar det xD därför det heter beta kanske xD tack ändå för hjälpen.

Nån mer än mig som tycker att batteritiden på  watch har blivit sämre efter 8.5 , batterihälsa 100% - modell se 4g , var länge sen ja upplevde att de blev sämre efter uppdateringar 🫣

Förmodar att du prövat reboot?
Jag uppdaterade min 7:a igår, kan inte påstå att jag märkt någon skillnad.

1 gillning

Yees , har provat de mesta , kanske bara e så att de dax för en ny :laughing::man_shrugging:t2:

1 gillning

Är det inte så att det blir så ibland och då brukar det komma en ny uppdatering ganska snart.

1 gillning

Jo de va ju ofta så ”förr” , men ja har inte upplevt de på så länge så ja har väl glömt bort hur de e …

1 gillning

Jag har kört betorna hela vägen och inte upplevt någon försämrad batteritid. Det går nog till sig

De brukar ja oxå göra men ja gör de inte nu , därför ja var undrande :relaxed:

Du håller nog musen eller iPaden “fel” (antenna-gate)

Fick det ju att funka igår. Nu idag kom inte valet upp igen när jag skulle prova. Verkar inte så stabilt, dock när det funkade så funkade det väldigt bra.

Hade svårt att få igång det först, men startade om båda iMac och Macbook, sen lirade det. Det vara bara den lilla detaljen att MX musens scroll inte fungerar på den ena “andra” enheten. Beroende på vilken huvudkoppling av blåtand som är först. Men kanske ett Logitech problem.

Snart blir det iaf extern skärm till macbooken, och iMac:en får bli TV och Zwift, eller annat mysigt på hemma kontoret istället. Men har så oerhört svåra besluts-ångest-beslut att ta ang. just vilken extern skärm…

Nu är man ju nästa på väg att flytta över ett fönster från MacBook till iMac och inser, just ja. det är “bara” Universal Control… inte en extern skärm :wink:

Ah okej :stuck_out_tongue:

Jag fick skroten att fungera. Kör med lilla Dingle till min mx mus

1 gillning

Nu finns 15.4.1 till iOS och iPadOS, dessutom uppdateringar till ATV och klockan

2 gillningar

Är det nytt eller har jag missat att man kan ladda hem uppdateringen via mobilnätet istället för wifitvånget? :nerd_face:

Det är nog nytt, fick popupen både på iPad och iPhone

1 gillning

Ngt jag har saknat länge, att ladda hem via mobilnät. Nu återstår bara att uppdatera klockan utan laddningstvånget :star_struck:

Det tror jag är längre bort…

Mobildata har med ditt abonnemang att göra. Laddningen med risken för att bricka enheterna

Denna va ny tror ja bestämt - bra varning !

Har fått den för några år sedan :smiley:

2 gillningar

Har dykt om en enda gång för mig i bilen, men det var ett par år sen en varm sommardag och antagligen kondens. Försvann efter en stund och kom inte tillbaka.

1 gillning