Apple ser ut att släppa laddare med två USB-C-portar

Från sajten:
image

Att ladda flera saker med en laddare är bra smidigt och det verkar som att Apple har en sådan laddare på ingång.

Sidan 9To5Mac hittade ett supportdokument på Apples hemsida som visade en 35 watts strömadapter med två USB-C-portar som har stöd för USB-C Power Delivery. Dokumentet har plockats bort av Apple efter att det uppmärksammades men det stod:

Use the Apple 35W Dual USB-C Port Power Adapter and a USB-C cable (not included) to charge your device. Connect a USB-C cable to either port on the power adapter, extend the electrical prongs (if necessary), then plug the power adapter firmly into the power outlet. Ensure the power outlet is easily accessible for disconnecting. Connect the other end of the cable to your device.

Med en laddare på 35 watt skulle vi till exempel kunna ladda två iPhone-modeller samtidigt eller en iPhone och en Apple Watch eller varför inte en iPhone och en iPad.

Via 9To5Mac

4 gillningar

Guld !!! :100:

1 gillning

Eller hur!

1 gillning

Väntat på något sånt här , men tröttnade tillslut och köpte denna:

Utan att veta vad den där från apple kommer kosta så tror jag den här är ett värdigt alternativ , gissar att dom kommer vara i liknande storlek men då har den här istället 65W ut och kan då ladda t.ex. en Macbook Air, telefon och hörlurar :stuck_out_tongue:

3 gillningar

De tittade på laddaren för Microsoft surface och tänkte: Det där borde vi också göra.

Mest förvånad att det rent allmänt finns så få med 2 USB-C på marknaden.
Jag har själv den här:
https://www.teknikdelar.se/belkin-boost-up-snabbladdare-2xusb-c-pd-63w-vit?dfw_tracker=35448-WCH003VFWH&shopping_id_click=WCH003VFWH&gclid=EAIaIQobChMIh5j7lb2J9wIVpo9oCR07ywFfEAQYASABEgKw7fD_BwE

Här har du din nya vän: Satechi 165W GaN PD-laddare med 4 USB-C-uttag - Satechi - Lifestylestore.se

1 gillning

Ett 100w alternativ https://www.amazon.se/dp/B0962XLVV8/?coliid=I1R5I5OND59MTI&colid=H210KXQRC2I4&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Är Ugreen ok?

Riktigt bra. Just nu får jag klara mig med de tre jag har av liknande typ. Satechi innan GaN. Men vill ha en liten med två USB-C.

Har aldrig haft problem och 4,5/5 på 115 omdömen på amazon

1 gillning

Jag är också en nöjd Ugreen konsument. Har ett par stycken sedan 1-2 år tillbaka.

1 gillning

Det här imponerade på mig

Det är ofta otydligt vilka effekter som ges när man kopplar in två. Här har Ugreen eller Amazon varit föredömligt tydliga. De har flera klart intressanta laddare. Helt nytt märke för mig.
OBS, annan laddare än den länkade ovan.

Viktigaste att kolla om laddarna är CE-märkta och/eller RoHS. Också bra att kika efter FCC-märkning. Då kan man vara trygg med att de följer säkerhetskrav i både EU och USA.

1 gillning

Here you go sir. Glöm inte din Patreon-rabatt :slight_smile:

Finns mycket att välja på inom det här området:
C4U® - 3i1 65W GaN Super laddare för iPhone 12 244b | Fyndiq

VILKEN JÄVLA GREJJ ALTSÅ!!!

Har flera laddare från IKEA där man man ladda TRE!!! saker.

Inte i de hastigheterna dock.

1 gillning

Från sajten:
image

För ett par dagar sedan dök en ny laddare från Apple upp i ett supportdokument och nu kanske vi har fått en första titt den.

Det är ChargerLAB som påstår sig ha fått tag på läckta bilder på den nya laddaren från Apple som kommer att ha två USB-C-uttag och en effekt på 35 watt (PD). På den amerikanska modellen kommer bladkontakterna på laddaren gå att fälla in så laddaren tar minimal plats i väskan. Om detta även kommer gå att göra med europeiska modellen som har runda pinkontakter återstår att se.

När laddaren kan tänkas dyka upp i handeln är fortfarande oklart men den kanske lanseras med någon ny produkt redan i juni när WWDC går av stapeln.

Källa: ChargerLAB

1 gillning

Är ganska säker på att vi inte kommer få infällbara EU-kontakter.

Och om britterna får infällbara kontakter så har Apple lyckats med det omöjliga.

1 gillning