Apple förväntas presentera nya iPads och Macs i oktober

Från sajten:
image

Efter att ha lanserat iPhone 16 och Apple Watch Series 10, sägs Apple skifta fokus till sina iPads och Mac-datorer.

Enligt rykten väntas ett nytt Apple-event mot slutet av oktober, med lanseringar som iPad 11, iPad Mini 7 och en uppdaterad Mac Mini med M4-chip. Den nya iPad Minin förväntas även få en förbättrad skärm, medan Mac Mini får sitt första stora designlyft på över ett decennium.

Det ser även ut att bli fler Mac-uppdateringar under oktober-eventet. Rykten säger att vi kommer få se nya MacBook Pro-modeller med de kraftfulla M4 Pro- och M4 Max-chippen. Eventet lär streamas live via Apple TV, YouTube och Apples hemsida. Håll utkik kommande veckor då inbjudan säkert blir officiell till eventet som kanske blir av den 28 oktober.

1 gillning

Kan man hoppas på iPad OS Pro denna gång…

Eller bara möjligheten att starta mac OS appar i iPad OS.

Så att flera kunder köper 1 enhet istället för 2 enheter?

Världens rikaste företag vill att du köper fler enheter, inte färre :slight_smile:

3 gillningar

Jo. Så är det ju. Klart att Apple vill att man ska köpa både iPad och MacBook.

Med då får de sluta kalla den för Pro

När släpps min nya AppleTV?

Jämfört med Air:

• ProMotion (120hz) skärm
  • Nanotextur alternativ på 1TB+2TB
  • ProRes kamera (4K 30 fps)
  • TrueDepth kamera
  • Thunderbolt / USB 4 stöd på USB-C porten
  • Fler högtalare med "studio-kvalitet"
  • Mer lagring (börjar på 256GB istället för 128GB)
  • Märkbart tunnare (5.1mm vs 6.1mm)
  • Märkbart lättare (~40g lättare)
  • Ultra Retina XDR display
  • Tandem OLED display
  • Ljusstarkare skärm (t.ex. 1000 nit vs 600 nit för SDR)

Det är inte hårdvaran som är problemet.

BTW.
Tunnare och lättare ska Air vara.

Jag är redo för en Mac Mini M4 med 32GB RAM, minst 4 TB4-portar och minst 1TB SSD.

Men det är ju med starkare hårdvara som Apple alltid möjliggör fler professionella arbetsflöden

iPhone Pro har samma operativsystem som iPhone

MacBook Pro och Mac Pro har samma operativsystem som alla Mac Mini / Studio / Air

1 gillning

Då får man nog råna en bank först om man ska ha råd med de där specsen på en Mac.

Allt jag vill ha och ha velat ha i flera år nu är en iMac som inte har skärm som en iPad.

Hur.Jävla.Svårt.Ska.Det.Vara.Apple?!

1 gillning

Snart kommer en iPad med 32-tumsskärm bara för det.

Spikar jag upp fanskapet på väggen,

Vilken dröm, då kanske det blir meningsfullt att skaffa iPad. Jag hade gärna sett en iPhone med 9-10" skärm.

Nja, jag hoppas givetvis den blir biligare än den Mac Studio jag annars behöver köpa (ev beg). Glömde 10GbE ethernet dessutom vilket givetvis ytterligare drar upp priset.

1 gillning

Apple och billigt går inte ihop. Ska du ha billigt får du snacka Samsung med @pao

Jag vet att många av Apples produkter har en pro-variant, med samma mjukvara som de som inte är / heter Pro.

Men det har ingenting att göra med att iPad OS fortfarande inte känns Pro, även om det möjliggör arbetsflöden.

Apple kommer närmare och närmare för varje iPad OS huvudversion som släpps, men fortfarande inte riktigt där.

Tydligt är iaf att Apple lägger in funktioner från macOS till iPadOS och tvärtom, Snart kanske det växer ihop. Fast att Apple fortfarande vill att man äger en MacBook och en iPad såklart :sweat_smile:

Men hade varit en dröm om jag hade haft möjligheten (i och med att Apple gick från Intel/x86 till deras egna chip), Att kunna starta macOS program på en iPad. Det hade gjort iPad Pro i mina ögon. Kraften finns där.