Apple fortsätter hindra molnspeltjänsterna att komma in på iOS

Jag förstår inte varför de inte står med öppna armar när det kommer till Stadia, xCloud och övriga.

Apple Arcade är ju en helt annan tjänst, konkurrerar inte någonstans.

Vad vi vet =)

Varit väldigt tyst om Apple Arcade sedan i höstas när det kom. De kanske håller på med en egen streamingtjänst med spel.

Edit: eller inte, man har knappt hört ett ord om deras TV-tjänst heller.

Jag håller på att spela Beyond a Steel Sky och det är nice! Men i övrigt så tror jag inte vi riktigt är målgruppen.

Frågan är vilka som är målgruppen, dottern ledsnade rätt snabbt på utbudet också.

Jag är målgruppen, som betalar varje månad men aldrig hinner kolla igenom utbudet så för mig finns det alltid något att drömma om!

Jag kör enbart spel från Apple arcade. Finns mycket bra där.

Apple svarar.

"The App Store was created to be a safe and trusted place for customers to discover and download apps, and a great business opportunity for all developers. Before they go on our store, all apps are reviewed against the same set of guidelines that are intended to protect customers and provide a fair and level playing field to developers.

Our customers enjoy great apps and games from millions of developers, and gaming services can absolutely launch on the App Store as long as they follow the same set of guidelines applicable to all developers, including submitting games individually for review, and appearing in charts and search. In addition to the App Store, developers can choose to reach all iPhone and iPad users over the web through Safari and other browsers on the App Store."

Detta är så märkligt.
Om de godkänner netflix, hbo etcetcetc så ska de fasiken godkänna stadia, xcloud och gfn också.

3 gillningar

Det är faktiskt en mycket relevant jämförelse!

2 gillningar

Kanske bara en tidsfråga innan google bygger in det i chrome för ios

1 gillning

Säkert men frågan är om inte Apple tar sitt förnuft till fånga.

har de någonsin?

1 gillning

Jo men det tycker jag iOS-utvecklingen är ju ett bra bevis på det.

1 gillning