Apple förnyar The Morning Show

Nog samma för mig eg, minns inte vad andra säsongen handlade om :joy: men första kommer jag ihåg väl. Men ger det nog en chans ändå…

Första säsongen var oerhört genomtänkt och vältajmad med me-too-rörelsen. Jag tyckte fortfarande säsong två var riktigt bra, men rörigare och kändes lite framstressad. Ska intressant att se vad dom lyckas göra med säsong 3.

Det är den mest Sorkineska serien som går just nu och jag är extremt svag för supersmarta människor som pratar för fort och för mycket.

1 gillning

Jag såg hela säsong ett men bara en eller två delar av säsong två, något saknades.
Kanske dags kolla S2 nu då.

1 gillning

Där är vi två!

1 gillning

Det är verkligen min 'comfort food'. Jag kan närsomhelst slänga på ett avsnitt West Wing bara för att ha det lite mysigt en stund.

1 gillning

Helt med dig där, trodde jag var ensam med att älska sådant!

1 gillning

Nej då, vi är fler, till och med ganska många. The Morning Show är ju ett bra exempel på nästan en Sorkin-homage, men vi håller på och kollar om Scandal, lite mörkare och elakare men fort och smart är det. (Shonda är ju en stor Sorkin-fan så inte alls förvånande.)

1 gillning

En av dessa serier för jag gillade första säsongen men aldrig kom igång med andra…

Edit: jag trodde jag var ensam med den reaktionen men inser att vi är ett gäng

1 gillning

På onsdag är det dags!

1 gillning

Såg som sagt inte säsong 2 men ska ge trean en chans

Jag ska sitta nattvakt i hamnen i natt så det blir kanske att se avsnittet riktigt tidigt :slight_smile: (Det beror på vilken tid Apple brukar släppa avsnitten)

Menar du att du ska hoppa över säsong två och istället titta på trean? Du kommer ju inte hänga med alls då?

Scandal var bra första säsongen, men tappade för var år. Huvudpersonen är fruktansvärt osympatisk och irrationell, trots sitt, omtalade, intellekt. Kanske har att göra med att hon är en alkoliserad sexmissbrukare. Såg inte klart sista säsongen. Då var det bara för mycket.

Då tycker jag The Morningshow är mycket bättre, med mer genomtänkta karaktärer, som dessutom är, till viss del, sympatiska, även om de är i sin bubbla.

Det ger sig, så svårt brukar det inte vara

Låter jättekonstigt, varför inte bara se säsong två först?

Jättekonstigt? Annorlunda kan jag gå med på men jättekonstig vet jag inte.

Det är bara fiktion, det brukar inte vara några större problem att sätta sig in i.

Men konkret så är det Kjell Häglund som gör att jag ger säsong 3 en chans

Christina Ricci Reaction GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

2 gillningar

Tyckte ändå det var bra budskap i slutet :hugs:

Håller med, och så är det ju ofta. Framför allt amerikanska network shows får nästan alltid fler säsonger än dom har material till.

För just Scandal så är det lite ovanligt att huvudpersonen, Olivia, börjar som en hjältinna och bara blir mer och mer irriterande så man blir förbannad på henne. En del av dom andra karaktärerna utvecklas ju på ett bra sätt.

1 gillning

Precis. Tyckte hon var så hemsk så jag inte orkade se mer än ett par avsnitt på sista säsongen

1 gillning

Håller med. Oavsett gillar jag teveserier med många intressanta karaktärer och det ska bli kul att se vad Jon Hamm tillför i The Morning Show.