Apple Event 18 oktober

Det går konstiga rykten om en notch på skärmen… :worried:

Ja!.. :thinking: Tänker iPad har ju ingen notch, men desto större kanter att hålla i på den. kanske blir toktunna sorgkanter.

Kommer Apple presentera kommande elbil tro?

Oddsen för det är nog lika hög som att Spotify skaffar ett vitt tema eller att Apple gör en rund Apple Watch :slight_smile:

4 gillningar

Jag tror på tidsmaskin. Warp speed.

Men visst fanns det spekulationer om att Apple hade planer på just en bil?

Är lika taggad som första MBP Retina

Ikväll blir det leeeeeeap forward.

MMMM(MONSTER) 1 PRO

APPLE VÄNDER UPP OCH NER PÅ ETT SEGMENT, IGEN.

:heart:

TAKE MY MONEY!

1 gillning

Nu är butiken nere i alla fall :+1:t3:

https://www.apple.com/se/shop/

2 gillningar

Vad säger ni om Touch Bar. Försvinner den ikväll.
bild

2 gillningar

Får gärna försvinna för min del. Såg coolt ut när den kom men irriterande att använda.

1 gillning

Var bra när Esc kom tillbaka, men annars. nä inte mycket att ha, bättre med touch på hela skärmen.

Vill så gärna ha en iPad / MacBook kombo. Nu när allt är Apple Silicon.

Meen det skulle ju döda Apples dyra tangenbordstillbehör

Jag kommer saknar att emojis är så lättillgängliga med hjälp av Touchbar.
Jag ser gärna att apple gör om hela tangentbordet till tangenter med microLED displayer så att det går att modifiera tangentbordet efter egen smak och tycke.
Bekymret med det skulle vara att vi i Sverige får börja leva med en amerikansk horisontell enter-tangent.

1 gillning

Om vi ska leva med ett amerikanskt tangentbord så är det inte bara horisontell enter-tangent vi får leva med. <>-tangenten försvinner och ’ hamnar till höger om ¨.

1 gillning

CMD + CTRL + SPACE

eller nya globe knappen

Yes, men jag tänker att med microLED på varje tangent så går det att kasta om

Finns/fanns något bolag som byggde tbord med det… minns inte namn… :thinking:

Det är svårt att kasta om att amerikanskt tangentbord har tio tangenter mellan shift och shift och vi har elva tangenter.

Märkligt att inte allt är mer standard… allt lika fast även åäö

Det är säkert någon av de tangenterna som går att undvara. Alla är inte programmerare och behöver <> hela tiden.
Och vet man inte exakt kombinationen för att få fram tecken så ser det ändå ut så här; <#%£€$ varje gång man ska skriva dollartecknet.

Tänker så här:


Verkar som ovan har helt kans ~… ett bättre tbord nedan.

Någon som vet om det blir så på eng fysiskt tangentbord med Sv i mjukvaran? eller blir det helt banans deluxe?