Apple Event 18 oktober

Från sajten:
image

Apple gick precis ut med pressmeddelandet om att de snart håller ett event igen.

Det kommer bli ytterligare ett digitalt event och i Apples Newsroom möts vi av en klocka som räknar ner.

Eventet kommer att hållas i Apple Park 18 oktober och tiden är kl. 10 a.m PDT vilket för oss i Sverige är kl 19:00

apple event

Thor och Peter på teknikveckan kommer i vanlig ordning hålla live-kommentering.

Rykten som florerat senaste tiden är nya Macbook Pro’s med ett M1X-chip som tillåter mer RAM-minne.

Nya AirPods 3 som ska vara en blandning mellan AirPods 2 och AirPods Pro har det ryktats länge om.

Kommentera gärna vad nu tror vi kommer få se.

apple-event-unleashed

 

 

1 gillning

Då får vi väl alla tacka @Thor för att han preeeecis köpte nya M1-dator.

2 gillningar

Det är nu det kommer!!!.. peppen är total

32" imac med m2 processor och rtx 3080ti

3 gillningar

Fucking Fuck Fuck Fuck

4 gillningar

Här är live-streamer sen

Men Thor, Detta är det bästa som kan hända en konsument. Du får köpa nytt igen.

Its a win-win

Jaaaaaa! Nu kommer min MBP 14” med M2 eller M1X och laddning från båda sidor…:kissing_heart::heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::pray:

2 gillningar

120watt laddning!!!

Känns som att det är en ny processor på G. Kanske dags att jaga M1 mini på tradera. Eller köpa en av @Randomdude :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Då kan du installera Overcast.

2 gillningar

Cue @Randomdude :joy:

Apple Watch 7 tog mina besparingar, hoppas de inte visar nått man måste ha. :sweat_smile:

Jag har ju tre önskningar. Processor, större skärm och laddning från båda sidor. Kommer jag köpa om det inte finns alla tre? Helt ärligt vet jag inte. Känns som jag verkligen vill ha de tre, men 14" har faktiskt ingen verklig betydelse för mig. Vill mest att själva datorn blir lite bredare så den passar bättre i knät när jag sitter i min favoritfåtölj…:relaxed:

1 gillning

Laddning från båda sidor borde ta me faen va standard på alla bärbara oavsett om det är PC eller Mac

6 gillningar

Går alltid att returnera :wink:

Apple Watch 7S…

1 gillning

100% mer pepp på detta event än iPhone-eventet. :star_struck:

2 gillningar

Samma här. Men jag var ändå ganska pepp på förra. Tyvärr kan jag inte se detta heller…:frowning:. Middag med jobbet, hur ofta sker det på en måndag? Och hur många event har Apple haft på måndagar…?:man_shrugging:

2 gillningar

För en gångs skull kan man se eventet, det tråkiga är att det högst sannolikt kommer handla om saker som inte är intressant för mig :slight_smile:

Oh well, man kan väl inte få allt…

Precis lika med att du kan lämna tillbaka?