Apple Cinemadisplay 24" till ny Macbook M1?

Funderar på om min gamla men utmärkta display enligt ovan kommer att fungera med en ev ny M1. Finns adaptrar att köpa som sägs fungera men blir osäker då om laddsladden från displayen inte är ansluten till min Macbook Pro 2015 blir monitorn svart. Kommer ju inte att finnas någon plats att ansluta den på ev ny dator. Någon som provat?

Ja du behöver en USB-C till Minidisplay-adapter.

Notera att Apples Thunderbolt 3 till Thunderbolt 2-adapter som ser likadan ut INTE kommer fungera. Den har inga DisplayPort-signaler i sig.

Är det så att locket är stängt på din MacBook Pro 2015 när Cinema Displayn släcks ?

1 gillning

Ja det stämmer! Har det ju uppställt som vid en stationär dator med macbooken i en Book Arc från Twelwe South. Om jag öppnar locket funkar det. Finns det sätt att komma runt detta? Dvs få externa skärmen att fungera med datorn stängd?

Ja du måste bara ha ström till din dator (samt mus och tangentbord) :slight_smile:

OK, jag trodde det var skärmen som krävde kontakten på plats för att vara på men testade nu med en extern laddare till macen och då funkar det! med skärmladdaren hängande lös :slight_smile: