Apple bjuder in till special-event 7 maj – nya iPads?

Från sajten:
image

Ett special-event har presenterats av Apple och både bilden och ryktena talar för att det blir nya iPads.

Det har ryktats länge om nya iPads och många av oss trodde nog inte att det skulle bli något event innan WWDC i juni. Det har ryktats om är två nya iPad Air där en helt ny modell med 12.9 tums skärm läggs till i sortimentet. M2-chippet ryktas hamna i dessa modeller och M3-chippet i nya iPad Pro-modeller.

Om iPad Pro får OLED-skärmar eller inte har ryktena inte kunnat enas om, men nu är det inte långt kvar tills vi vet. Den 7 maj klockan 16.00 så är det dags att gå in på Apples hemsida och se alla iPad-nyheter avslöjas.

Läs mer:

4 gillningar

Ge mig bara möjligheten att installera MacOS på dem så är jag lyckligt resten av mitt liv.

2 gillningar

När iPad släpptes 2010 var man ju superpepp och jag var en av dom första i Sverige att köpa en genom en kompis som flög hem från USA samma helg som den släpptes där. Köpte sedan alla modeller fram till iPad Air släpptes 2013.
Men när Apple bestämde sig för att släppa en stor iPhone med 6 Plus försvann mitt behov av iPad. Och har sedan dess inte ägt en iPad och idag är det nog för mig den minst intressanta produkten Apple säljer.
iPhone och Mac uppfyller alla mina behov.

Sedan har ju Apple släpat efter med iPadOS och många som trodde på att helt ersätta sin Mac med iPad fått tänka om och gått tillbaka till Mac.
Se bara på Federico Viticci på MacStories som verkligen gick "all in" men blivit besviken.

3 gillningar

Den har extremt lite användningstid här hemma. Men ibland är den bra. Men väldigt dyr per använd minut.

Funderar på om jag ska uppgradera snart, men har svårt att motivera mig. Har en 11 Pro första gen.

Uppgraderade till iPad Pro M2 så jag är inte ute efter ett ny på ett tag.

Jag var i USA på jobb när första iPad släpptes och gick på vinst och förlust in i en Apple Store och köpte en, utan att jag hade en aning om vad jag skulle ha den till men den var cool och det visade sig att jag gillade den som fan. Efter ytterligare några iPad svalnade behovet.

Under pandemin köpte jag en 11" Pro för att ersätta min laptop. Älskar idén med Magic Keyboard och penna som kanske den mest flexibla lösning man kan tänka sig, tablet, laptop och skriv/ritblock i ett, men i praktiken är jag för omotiverad att lära om och använder hellre en riktig laptop, min 6.7" telefon och ett fysiskt block. Delvis tror jag att det iPadOS men ännu mer bara nästan trettio år av MacOS...

Det har slutat med att min fru tagit över min iPad hon använder den mycket mer, framför allt med pennan men även mycket som en ren surfplatta istället för mobil eller laptop.

Batteriet börjar dock ge upp och det behöver bytas men vi sneglar nog vad Apple släpper den 7:e innan vi gör det.

4 gillningar

Beskriver exakt min upplevelse.

Har den billigaste ipaden till barnen; har dock noll iPad-behov själv.

Mycket spekulationer om ett M4 chip i plattorna:

Tror det är för tidigt, min gissning är att mycket handlar om pennan med nya funktioner.